به گزارش آفتاب شرق
دفتر صنایع ماشین وزارت صنعت، معدن و تجارت، آماری از بازار خودروهای سواری ایران و سهم هرکدام از خودروسازان انتشار کرده است. بر پایه این آمار، نزدیک به ۵۷ درصد از بازار خودروهای سواری ایران در اختیار ایرانماشین قرار دارد. این شرکت با وجود تغییرات مدیریتی و مشکلاتهای متفاوت، هم چنان بزرگترین خودروساز ایران محسوب میشود. فاصله ایرانماشین با دیگر خودروساز بزرگ داخلی یعنی سایپا، قابلدقت است.
سهم ایرانماشین از بازار خودروهای سواری ایران در فروردین ۱۴۰۴ نزدیک به ۵۱.۳ درصد بوده است که تا آخر مرداد ۱۴۰۴، به ۵۷ درصد رسید. این افزایش سهم ناشی از افزایش تشکیل و این چنین اراعه زیاد خودروهای سواری گوناگون به بازار است. درصورتیکه حکم سازمان تعزیرات رفع شود و فروش ایرانماشین در نیمه دوم سال ادامه یابد، گمان افزایش سهم بازار این شرکت تا آخر سال وجود دارد.
افت سهم سایپا در بازار خودروهای سواری ایران
در نظر دیگر سایپا کارکرد چندان مساعد را از خود اراعه نمیدهد. این شرکت بهعلت افت تشکیل و اراعه خودروهای سواری، ۴ درصد از سهم بازار خود را از دست داده است. سایپا اکنون ۲۳ درصد از بازار خودروهای سواری سرزمین را در اختیار دارد. شرکت سایپا سال ۱۴۰۴ را به خوبی اغاز کرد و در فروردین امسال ۲۷.۶ درصد از سهم بازار خودروهای سواری را در اختیار داشت، بااینحال سایپا موفق نشد سهم بازار خود را نگه داری کند. سایپا از زمان توقف تشکیل پراید در جایگاه دوم بزرگترین خودروسازان ایران قرار دارد و فاصله چشمگیری با سهم بازار ایرانماشین دارد.

مدیرانماشین که در وقتی نهچندان دور به رقیب جدی خودروسازان بزرگ تبدیل شده می بود، اکنون با تحول استراتژی بهجستوجو تمرکز بر قسمتهای فرد دیگر از بازار است. سهم بازار مدیرانماشین از ۱۰.۵ درصد در فروردین ۱۴۰۴، به ۴.۸ درصد در مردادماه افت یافته است.
در سوی روبه رو گروه بهمن افزایش اندک ۰.۸ درصد درصدی را نسبت به فروردین ماه ۱۴۰۴ توانایی کرد. این شرکت اکنون ۴ درصد از بازار خودروهای سواری ایران را در اختیار دارد. در نهایت به کرمان موتور میرسیم. این خودروساز تغییری در سهم بازار را از ابتدای امسال تا بحال توانایی نکرده است. کرمانموتور ۵ درصد از سهم بازار خودروهای سواری سرزمین را در اختیار دارد.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
