به گزارش آفتاب شرق
نسخه چینی تویوتا کرولا از ابتدای آزادسازی واردات ماشین به سرزمین تابهامروز، یکی از محبوبترین خودروها نزد مشتریان بوده است. این ماشین به همراه تویوتا لوین، دو محصول پرتعداد و یقیناً پرفروش وارداتی کشورمان در مرحله تازه واردات ماشین می باشند. اکنون این نسخه در چین فیسلیفت شده و شباهت تعداد بسیاری به نسل جاری تویوتا کمری اشکار کرده است.
تویوتا کرولا اکنون در نسل دوازدهم خود به سر میبرد. این نسل در سال ۲۰۱۸ معارفه شد و از آن زمان تا بحال در بازارهای گوناگون وجود دارد. نسل دوازدهم کرولا با کد E210 شناخته میشود و در سال ۲۰۲۲ نیز فیسلیفت شده است. نسخههای اراعهشده از کرولا در نقاط گوناگون جهان با یکدیگر متفاوت می باشند. این ماشین در چین تحت اندوختهگذاری مشترک فاو – تویوتا به تشکیل میرسد. تویوتا لوین نیز که نسخه فرد دیگر از همین ماشین است، در اندوختهگذاری مشترک گک – تویوتا تشکیل میشود.
در بازار ماشین چین که زیاد از خودروهای گوناگون است، فروش تویوتا کرولا کم شدن قابلتوجهی را در سال ۲۰۲۵ توانایی میکند. فروش این ماشین در هفت ماه اول سال ۲۰۲۵ میلادی به ۵۷,۷۵۳ دستگاه رسید که ۱۰.۷ درصد درصد کمتر از فروش زمان شبیه در سال ۲۰۲۴ است. این سدان ۶.۶ درصد از کل بازار تویوتا در چین را به خود تعلق داده است. با دقت به کم شدن فروش، فاو – تویوتا تصمیم گرفته است تا این ماشین را بهروزرسانی کند.
تغییرات ظاهری
تصاویر نسخه فیسلیفت تویوتا کرولا در چین اکنون در پایگاه داده وزارت صنعت چین انتشار شدهاند. ابعاد این سدان شامل ۴۷۱۰ میلیمتر طول، ۱۷۸۰ میلیمتر عرض، ۱۴۳۵ میلیمتر ارتفاع و ۲۷۵۰ میلیمتر فاصله محوری می باشند. نسخه فیسلیفت ۷۵ میلیمتر طول و ۵۰ میلیمتر فاصله محوری بیشتری نسبت به نسخه استاندارد دارد.
همانند اکثر مدلهای فیسلیفت، کرولا چینی نیز تغییرات تعداد بسیاری را در قسمت جلو توانایی کرده است. بهجای چراغهای جلو عادی، اکنون از چراغهای جلو C شکل همانند دیگر محصولات تویوتا منفعت گیری شده است. این چراغها توسط یک نوار نورانی به یکدیگر متصل شدهاند. در قسمت بالای چراغها لوگو برند به چشم میخورد و در قسمت پایین ورودی هوا با نوارهای افقی مشکیرنگ قرار دارد. چراغهای مهشکن نیز درون تکههای شاخه همانند سپرجلو جاسازی شدهاند.

نمای جانبی و عقب کرولا چینی بعد از فیسلیفت تغییری را توانایی نکرده است. این ماشین با رینگهای ۱۶ یا ۱۷ اینچی بسته به تیپ اراعه میشود و از طریق برچسبهای درجشده روی صندوق عقب، میتوان فهمید بنزینی یا هیبریدی بودن آن شد. تا این مدت هیچ تصویری از فضای داخلی این ماشین انتشار نشده است.
این بازسازی بر مشخصات و طراحی قسمت عقب تویوتا کرولا تأثیری نداشته است. نسخههای کاملاً بنزینی و هیبریدی هم چنان فقط در پلاکهای نام وابسته متفاوت خواهند می بود. این مدلها به چرخهای ۱۶ و ۱۷ اینچی (بسته به نسخه) تجهیزشدهاند.
موتوری تازه برای تویوتا کرولا چینی
بااینحال دلنشینترین تحول احتمالی برای مشتریان ایرانی، تجهیزشدن کرولا چینی به موتور دو لیتری تنفس طبیعی تازه است. این پیشرانه حداکثر ۱۷۱ اسببخار قوت و ۲۰۵ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. این پیشرانه به همراه گیربکس اتوماتیک CVT اراعه میشود. درهمینحال، اراعه کرولا چینی با موتورهای ۱.۲ لیتری بنزینی توربوشارژر، ۱.۵ لیتری بنزینی سه سیلندر و ۱.۸ لیتری هیبریدی ادامه دارد.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
