رکوردهای لجستیکی دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۳_آفتاب شرق

مریم یزدانی
3 Min Read

[ad_1]
به گزارش آفتاب شرق

دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۳ با ثبت دریافت ۹۱.۵ میلیون کالا از فروشندگان، پردازش روزانه یک میلیون قلم کالا و پوشش سراسری در ۲۲۳۹ شهر، رکوردهای قابل‌توجهی در عرصه لجستیک ثبت کرد.

بر پایه اطلاعات انتشار شده در گزارش سال ۱۴۰۳ دیجی‌کالا، این شرکت در سال قبل با تمرکز بر گسترش لجستیک هوشمند، توانسته رکوردهای تازه‌ای در دریافت، پردازش و توزیع کالا ثبت کند.

در سال ۱۴۰۳، دیجی‌کالا با دریافت بیشتر از ۹۱.۵ میلیون کالا از فروشندگان خود، رشدی ۱۰ میلیون واحدی نسبت به سال قبل را توانایی کرد. این رقم معادل موجودی بیشتر از ۷۶۰ شعبه فروشگاه والمارت است که نشان‌دهنده مقیاس عظیم عملیات این پلتفرم است.
مراکز پردازش دیجی‌کالا نیز با ظرفیت انبارش ۶.۱ میلیون قلم کالا و پردازش روزانه یک میلیون کالا، به ستون فقرات این سیستم تبدیل شده‌ است.

نیروی انسانی در مراکز پردازش نیز شامل ۱۷۱۰ نفر نیروی همه‌زمان و ۴۰۰ نفر نیروی پاره‌زمان می‌شود که ۶۰ درصد آن‌ها مرد و ۴۰ درصد زن می باشند.

از نظر دیگر، دیجی‌کالا در سال قبل، گسترش «دوقلوی دیجیتال» را در مراکز پردازش اغاز کرده است. دوقلوی دیجیتال یک مدل نوآورانه است که فرایندهای واقعی را به‌صورت کامل همانند‌سازی می‌کند و با جمع‌آوری داده‌های آنلاین از طریق حسگرها، به تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تر و بهینه‌تر پشتیبانی می‌کند.

دیجی‌کالا این چنین در سال ۱۴۰۳ با راه‌اندازی ۹۵۹ مرکز زیرساختی در سراسر سرزمین، پوشش جغرافیایی خود را به ۲۲۳۹ شهر گسترش داده که از این تعداد، ۵۴۴ مرکز خارج از تهران قرار دارند و امکان ارسال کالا به دورافتاده‌ترین نقاط سرزمین را فراهم می‌کنند.

1758117095 44 رکوردهای لجستیکی دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۳ آفتاب شرق.webp

در قسمت توزیع نیز، دیجی‌اکسپرس به‌گفتن بازوی لجستیکی دیجی‌کالا، توانسته نرخ تحویل به‌موقع خواست‌ها را به ۹۵.۱ درصد رساند. به ادعای دیجی‌کالا، این رقم، نه تنها یک رکورد بی‌سابقه در ایران است، بلکه در قیاس با استانداردهای جهانی نیز عددی قابل دقت محسوب می‌شود. ناوگان دیجی‌اکسپرس با ۶۴۷۳ سفیر فعال، با طی کردن مسافتی بیشتر از ۵۴.۶ میلیون کیلومتر در سراسر سرزمین، توانسته این رکورد را محقق کند.

1758117095 224 رکوردهای لجستیکی دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۳ آفتاب شرق.webp

دیجی‌کالا در سال قبل، ۲.۴۸ میلیون کالای مرجوعی را با میانگین زمان پردازش ۳.۴۶ روز مدیریت کرده است. این عملیات گسترده با منفعت‌گیری از شبکه‌ای شامل ۶۱ شعبه دریافت کالای مرجوعی در ۵۷ شهر کشوراتفاق افتاده است.

دیجی‌کالا این چنین اظهار کرده که با اندوخته‌گذاری گسترده بر زیرساخت‌های فیزیکی و دیجیتال، نه تنها شدت و دقت عملیات را افزایش داده، بلکه توانایی مشتریان را با شاخص حل ۹۱ درصدی مشکلات در اولین تماس با واحد پشتیبانی، بهبود داده است.

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

[ad_2]

Share This Article