ری‌برندینگ تریاک در دوران کرونا/ آدم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی سینه خود را سپر کرده و از خواص تریاک می‌گویند!_آفتاب شرق

مریم یزدانی
2 Min Read


به گزارش آفتاب شرق

محمدحسین شیخ، درمانگر اعتیاد و مددکار اجتماعی درمورد این نوشته می‌گوید:  به سال ۹۸ و ورود بیماری کرونا به سرزمین و تبلیغات گسترده مصرف تریاک برای جلوگیری از آلودگی به کرونا اشاره می‌کنم. متاسفانه هنگامی رسانه‌های رسمی در رابطه عدم صحت این خبر عقب نشینی کردند و رسانه‌های غیررسمی جلو آمدند، این نوشته که مصرف مورفینی که در تریاک است علتجلوگیری از آلودگی بدن به کرونا می‌شود و دیگر تبلیغات این چنینی، علتشد مردم گرایش بیشتری به تریاک داشته باشند. یقیناً در قبل هم تفکرات این چنینی که برای مثال اگر سن از ۵۰ و ۶۰ عبور کرد برای کمردرد و زانودرد نگرفتن مصرف تریاک نظر میشد.

او ادامه می‌دهد: در یکسال قبل حتی در مطلب‌رسان‌های داخلی همانند ایتا، بله، روبیکا، سروش و … گروه‌هایی وجود دارد که به اسم طب سنتی و درمان‌های گیاهی، یکی از راه‌های درمانی که نظر خواهند داد شیره تریاک است و در واتساپ و تلگرام هم که به وفور اشکار می‌شود که در کانال‌ها و گروه‌ها این چنین چیزی را تبلیغ می‌کنند و می‌فروشند.

این کارشناس اظهار می‌کند: احتمالا تا ۲ سال پیش فروشندگان جلوی دوربین نمی‌آمدند اما الان با یک سرچ کوچک در فضای مجازی، آدم‌هایی اعم از زن و مرد می‌بینید که سینه خود را سپر کرده و دارند از خواص تریاک و پیشنهاد به منفعت گیری آن می‌گویند. یقیناً نمی‌گویم که ستاد مبارزه با موادمخدر یا پلیس امنیت فضای مجازی کاری با این افراد ندارد اما چون تعدادشان زیاد است بعضی اوقات اوقات از دستشان در می‌رود که نظارت پیگیری بر همه این افراد و صفحات آن‌ها داشته باشند و متاسفانه این افراد برای فروش تبلیغات می‌کنند و از سطح جامعه به فضای مجازی داخل شده‌اند.

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

کسب وکار

Share This Article