به گزارش آفتاب شرق
بیشتر از ۱۱۵,۰۰۰ دستگاه از سدان محبوب شیائومی SU7 بهعلت نقص سیستم پشتیبانیراننده در چین فراخوانی شدهاند. علت این عمل، یک تصادف شدید در نزدیک به شش ماه پیش است که در آن سه دانشجو در تاثییر برخورد SU7 با یک گاردریل بتنی درحالیکه سیستم مسیریابی خودکار فعال می بود، کشته شدند.
اداره دولتی تنظیم بازار چین اظهار کرده است که سیستم پشتیبانیراننده SU7 قابلیت تشخیص ناکافی دارد و امکان پذیر در سناریوهای خاص به قدر کافی به رانندگان هشدار ندهد.
در کل ۱۱۶,۸۸۷ دستگاه شیائومی SU7 درحال فراخوانی می باشند که همه آنها بین فوریه ۲۰۲۴ تا آگوست ۲۰۲۵ تشکیل شدهاند. این رقم در نزدیک به ۳۸ درصد از ۳۰۵,۰۵۵ دستگاه SU7 را راه اندازی میدهد که از ابتدای اراعه این ماشین تا ماه ژوئیه در سراسر چین فروخته شده می بود.
شیائومی قبول کرده است که این عیب از طریق بهروزرسانی نرمافزاری بیسیم رفع خواهد شد و نیازی به تعمیر فیزیکی ندارد.
فراخوان شیائومی SU7 همزمان با معارفه استانداردهای ایمنی تازه
این فراخوان همزمان با معارفه استانداردهای ایمنی تازه در چین برای خودروهای تجهیزبه سیستمهای پشتیبانیراننده سطح ۲ اظهار شده است. این مقررات که الزامات عملکردی سختگیرانهتری را تعیین میکنند، در سال ۲۰۲۷ اجرایی خواهند شد.
جدیترین حادثه مرتبط با SU7 در ماه مارس در بزرگراه دژو – شانگراو رقم خورد. رسانههای چینی گزارش دادهاند که این ماشین با شدت ۱۱۶ کیلومتربرساعت و سیستم مسیریابی خودکار فعال درحال حرکت بوده است.

حرف های میشود این سیستم زمان نزدیکشدن به یک منطقه ساختوساز «مانعی پیش رو» را تشخیص داده و ترمزگیری را اغاز کرده است. راننده مداخله کرده، به سمت چپ فرمان داده و ترمز را اعمال کرده و سپس فرمان را کم کم به سمت راست برگردانده است. لحظاتی سپس، ماشین با یک گاردریل بتنی برخورد کرده و آتش گرفته است. در این تصادف هر سه سرنشین جان خود را از دست دادند.
«چن جینژو»، مدیرعامل شرکت مشاوره خدمات ماشین شانگهای مینگلیانگ، در او مباحثه با روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست او گفت: «فراخوانی بهعلت نقص در سیستم پشتیبانیراننده امکان پذیر برخی از مشتریان چینی را از خرید خودروهای شیائومی منصرف کند، اما این رویکرد میتواند نشانگر ضمانت شیائومی به حل مشکلات خودروهای خودش نیز باشد.»
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی 

 
			 
		 
		 
		