به گزارش آفتاب شرق
تویوتا طی زمان تازه نسل تازه برخی محصولات خود را معارفه کرده است. با وجود پافشاری بر تازه بودن، خودروهای تازه تویوتا بر پایه پلتفرمهای قدیمی گسترش یافتهاند. تویوتا کمری تازه بر پایه پلتفرمی ساخته شده است که از سال ۲۰۱۸ تا بحال در بازار وجود دارد. نسل بعدی تویوتا راو ۴ نیز بر پایه شاسی مدل ۲۰۱۹ به دست مصرفکنندگان میرسد.
این رویکرد تویوتا در نگاه اول بهگفتن راهکار افت هزینه شناخته میشود اما دلایل مهمتری نیز دارد. مطابق حرف های «شان هانلی»، یکی از مدیران فروش تویوتا در استرالیا، تمرکز مهم بر کیفیت، دوام و قابلیت مطمعن است.
مطمعن خودروهای تازه تویوتا؛ پاداش عدم تحول
مدیران ارشد تویوتا باور دارند پلتفرمهای جاری، سالها آزمون خود را بعد دادهاند. این پلتفرمها بیشترین استانداردها را در عرصه دوام و قابلیت مطمعن اراعه خواهند داد. در دنیای ماشین، محصولاتی که کاملاً تازه می باشند و از پلتفرم و پیشرانههایی با طراحی تازه منفعت میبرند، در سالهای اولیه اراعه دچار مشکلات غیرمنتظرهای خواهد شد. این مشکلات تنها در مدلهای بعدی رفع خواهند شد.
بهگفتن مثال بیامو X3 بعد از طراحی مجدد، طی دو سال اول اراعه با افت قابلیت مطمعن روبه رو شد. در نظر دیگر برند مزدا بر پلتفرمهای طراحی شده قبل از ۲۰۲۰ تمرکز دارد و در ردهبندیهای قابلیت مطمعن، کارکرد بسیارای را از خود مشخص می کند.
رقابتپذیری بدون نوسازی کامل
مدیران تویوتا بر این باورند که نسخههای بهروزشده همچون کمری و راو ۴، هم چنان رقابتی می باشند و نیازی به تغییرات انقلابی در ساختار شاسی ندارند. تویوتا کمری تازه با وجود تکیه بر پلتفرم قدیمی، هم چنان یک سدان اندازه متوسط عالی محسوب میشود.

یقیناً خودروهای تازه تویوتا در بازی پیروزی تنها نیستند. دوج چارجر و چلنجر با حداقل بهروزرسانی در طول عمر خود، توانستند مشتریان وفادار بسیاری اشکار کنند. نیسان فرانتیر بر پایه یک شاسی ۲۰ ساله ساخته میشود اما تا این مدت هم قیمت خرید خود را در بازار نگه داری کرده است.
صرفهجویی مالی برای آیندهی الکتریکی
بااینحال نمیتوان تکذیب کرد که منفعت گیری از پلتفرمهای قدیمی در خودروهای تازه تویوتا، استراتژی صرفهجویی مالی است. شرکتهایی همانند نیسان و کرایسلر که طی سالیان تازه با چالشهای مالی مواجه بودهاند، به همین روش تکیه کردهاند.
برای تویوتا که در حالت مالی خوبی قرار دارد، این صرفهجوییها هدفی کلانتر را جستوجو میکند. مقصد تویوتا از این صرفهجویی، تعلق منبع های مالی زیاد تر برای گسترش محصولات الکتریکی و هیبریدی کاملاً تازه است. با نگه داری پلتفرمهای قبلی برای گسترش خودروهای بنزینی، تویوتا میتواند از نگه داری فروش محصولات جاری مطمعن حاصل کند و بهجای آن بودجه ملزوم برای اندوختهگذاری در آینده الکتریکی صنعت ماشین را فراهم نماید.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
