مدیرعامل شیائومی به مهندسی معکوس خودروهای تسلا اعتراف کرد_آفتاب شرق

مریم یزدانی
4 Min Read


به گزارش آفتاب شرق

سدان SU7 و شاسی بلند YU7 شیائومی شرایط زیاد خوبی را در بازار توانایی می‌کنند و اکنون مدیرعامل شیائومی به‌طور آشکار به یادگیری مستقیم از خودروهای تسلا اعتراف کرده است.

«لی جون»، مدیرعامل شیائومی، به‌تازگی در رویدادی در چین خبرداد این شرکت در اغاز سال جاری میلادی سه دستگاه تسلا مدل Y را خریداری کرده، آن‌ها را کاملاً باز کرده و همه قطعات آن‌ها را بازدید کرده است. به گمان زیادً شیائومی در زمان گسترش اولین خودروی خود یعنی سدان SU7 هم عملیات شبیهی را با تسلا مدل ۳ انجام داده است.

منفعت گیری از فرمول اثبات‌شده خودروهای تسلا

این یک رویکرد بی همتا برای شیائومی محسوب نمی‌شود. در سراسر صنعت ماشین و دیگر صنایع، مهندسی معکوس محصولات رقیب ها یک روش قدیمی برای الگوبرداری بوده است. شرکت‌های الکترونیکی به‌طور معمول تلفنهای هوشمند و پردازنده‌های رقیب ها را کالبدشکافی می‌کنند، درحالی‌که خودروسازان محصولات رقیب ها را می‌خرند، آن‌ها را تا آخرین پیچ و مهره جدا می‌کنند و همه قطعات از مواد مصرفی و نرم‌افزار تا تکنیک‌های تشکیل را بازدید می‌کنند.

حتی گمانه‌زنی شبیهی درمورد فراری نقل شده است، چون به‌تازگی یک شیائومی SU7 درحال خروج از دفتر مرکزی برند ایتالیایی در مارانلو مشاهده شد. این نوشته گمان معیارسنجی اولین خودروی برقی فراری با مدل چینی را قوت می‌بخشد.

یادگیری از طریق مهندسی معکوس

بر پایه گزارش بیزنس اینسایدر، لی در این مراسم حرف های است: «ما در ابتدای سال جاری ۳ تسلا مدل Y خریدیم، قطعات آن‌ها را جدا کردیم و همه اجزا را یکی بعد از فرد دیگر بازدید کردیم.»

در طول این سخنرانی در مرکز همایش ملی پکن، جون از تسلا مدل Y تعریف کرد. او قیاس‌ای دقیق از تسلا و YU7 را نشان داد. برخلاف تعداد بسیاری دیگر از مدیران عامل این صنعت، مدیرعامل شیائومی ادعا نمی‌کند که تازه ترین مدل آن‌ها فروش بهتری از پرفروش‌ترین مدل شرکت ایلان ماسک خواهد داشت.

خودروهای تسلا

لی در جریان این اتفاقات او گفت: «اگر YU7 را انتخاب نکنید، می‌توانید مدل Y را در نظر بگیرید. من از مدل Y انتقاد نمی‌کنم. تسلا مدل Y یک خودروی زیاد عالی و برجسته است.»

تقاضای بالا، اراعه پایین

ماه قبل لی در شبکه‌های اجتماعی مردم را به خرید یک خودروی برقی تازه حتی از رقبای شیائومی تشویق کرد. این غول تکنولوژی با حجم انبوهی از سفارشات عقب‌مانده دست‌وپنجه نرم می‌کند. در عرض ۱۸ ساعت از ابتدای اراعه YU7، شیائومی تقریباً ۲۴۰,۰۰۰ خواست دریافت کرده می بود. به همین علت به برخی از مشتریان حرف های شد که برای تحویل ماشین باید بیشتر از یک سال چشم به راه بمانند.

لی به همین علت خریداران را تشویق کرد تا به‌جای در صف ماندن، گزینه‌های جانشین را در نظر بگیرند. ازجمله پیشنهادهای او می‌توان به اکسپنگ G7، لی آتو i8 و یقیناً تسلا مدل Y اشاره کرد.

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

Share This Article