به گزارش آفتاب شرق
پورشه برای اراعه قدرتمندترین خودروی تولیدی خودش یعنی کاین توربو الکتریک ۲۰۲۶ آماده میشود. نسل چهارم کاین که با کد داخلی E4 شناخته میشود، جهش قابلتوجهی را در استراتژی برقیسازی این برند مشخص می کند؛ حتی با وجود این که پورشه جاهطلبی الکتریکی گسترده خود را بهعلت تحول حالت بازار مجدد برسی میکند.
کاین الکتریک همانند ماکان الکتریک بر پایه پریمیوم پلتفرم الکتریک گروه فولکس واگن (PPE) ساخته شده، اما چندین نوآوری منحصربهفرد را معارفه میکند. این مدل فقط یک ماکان بزرگتر نیست، بلکه یک شاسیبلند متفاوت با فناوری باتری تازه، سیستم تعلیق پیشرفته و تمرکز بر کارکرد و کارایی است.
آنچه از پورشه کاین توربو الکتریک میدانیم
کاین توربو الکتریک بیشتر از ۱۰۰۰ اسب بخار قوت دارد و از تایکان توربو GT با قوت ۱۰۱۹ اسب بخار پیشی خواهد گرفت. این ماشین گشتاور بسیار ۱۱۰۶ پوند فوت را تشکیل میکند و در کمتر از ۳ ثانیه به شدت ۱۰۰ کیلومتربرساعت و در کمتر از ۸ ثانیه به شدت ۲۰۰ کیلومتربرساعت میرسد. این رقم های آن را به یکی از سریعترین و قدرتمندترین شاسیبلندهای تاریخ تبدیل میکند.
یکی از ویژگیهای مهم این مدل تازه باتری ۱۱۳ کیلووات ساعتی آن است که تراکم انرژی بیشتری نسبت به باتری تایکان دارد. پورشه قاب باتری سنتی را کنار گذاشته و در عوض شش ماژول ۳۲ سلول کیسهای را مستقیم به شاسی ماشین متصل کرده است. این طراحی علتکاهش وزن و افزایش منفعتوری انرژی میشود. کاین الکتریک از شارژ فوقسریع DC با توان ۴۰۰ کیلووات حمایتمیکند که امکان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد در ۱۶ دقیقه را فراهم میکند. این ماشین این چنین قابلیت ترمز احیاکننده تا ۶۰۰ کیلووات را اراعه میدهد. برد حرکتی در سیکل WLTP اروپا ۶۰۰ کیلومتر تخمین زده میشود، هرچند امکان پذیر مقدار برد واقعی آن متفاوت باشد.

موتور عقب مدل توربو که توسط پورشه طراحی شده است، از سیستم روغنخنک مستقیم روی سیمپیچهای مسی منفعت گیری میکند که کارکرد بهتر و ترمز احیاکننده بهبودیافته را اراعه میدهد. این طراحی موتور از کانسپت GT4 E-Performance الهام گرفته شده و شباهتهایی با فناوری موتور لوسید دارد. این چنین کاین الکتریک اولین محصول پورشه خواهد می بود که شارژ القایی بیسیم را بهگفتن آپشن اراعه میدهد.
سیستم تعلیق و شاسی
سیستمهای شاسی و تعلیق به همان اندازه پیشرفته می باشند. کاین الکتریک دارای تعلیق چهاراتصالی در جلو و چنداتصالی در عقب است. موتور عقب بهصورت برعکس نصب شده است تا این مدل به توزیع وزن ۵۲ درصدی مایل به عقب دست اشکار کند. کاین الکتریک برخلاف جعبهدنده دوسرعته تایکان به گیربکس تکسرعته تجهیزاست.
سیستم Active Ride برگرفته از پانامرا و تایکان، کنترل بدنه عالی را فراهم میکند. تجهیزات استاندارد شامل تعلیق بادی نیمه فعال با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه (PASM) است.

در داخل کابین، یک نمایشگر مرکزی خمیده تازه و کنترلهای فیزیکی قرار دارند که رابط کاربرپسند پورشه را نگه داری میکنند.
اگرچه تا این مدت مشخصات کامل و قیمت کاین الکتریک اظهار نشده است، اما برداشتهای اولیه از تست این مدل در پیست لایپزیگ پورشه، شتابگیری بینظیر، هندلینگ عالی و توانایی رانندگی دلنشین آن را قبول میکند.
با وجود چالشهای جاری بازار، پورشه تصمیم دارد مرزهای مهندسی خودروهای برقی را کنار بزند. پورشه کاین توربو الکتریک معیار جدیدی برای شاسیبلندهای برقی پرفورمنس تعیین خواهد کرد.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
