[ad_1]
 به گزارش آفتاب شرق
علیرضا کاظمی او گفت: نوشته کم شدن تحصیلی چالش مزمن نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در همه دورهها بوده است و همیشه دغدغه همه وزرای آموزش و پرورش و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در ادوار گوناگون بوده است.
او گفت: یقیناً کم شدن و رشد کیفیت آموزش در مدارس آموزش و پرورش سرزمین طبق معمولً تابع و تحت تأثیر سیاستها و برنامههای کلان و همینطور شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در عرصههای گوناگون بوده است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: میانگین نمرات نهایی دوازدهم نظری در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۵۸ درصد افزایش داشته است.
وی او گفت: معدل دوره دوم متوسطه نظری کل دوره دوم متوسطه نظری در سال ۱۴۰۴ نسبت به سال ۱۴۰۳ که تکلیف جدول ۲۰ ماده ۷۸ قانون برنامه هفتم بوده است از ۱۴ و ۷۵ به ۱۵ و ۳۲ یعنی ۵۷ صدم درصد ارتقا داشته است.
کاظمی پافشاری کرد: نباید فراموش کرد که در امتحانات نهایی پایه دوازدهم بنا به دلایل متعدد از جمله تعطیلیهای ناخواسته مربوط به ناترازیهای انرژی و آلودگی هوا در کارکرد دانشآموزان تأثیر زیاد بسیاری گذاشته و علتافت تحصیلی به مقدار ۴۳ درصد در سال ۱۴۰۴ گردیده است.
او گفت: شکاف برنامه درسی با نیازهای زمانه یکی از دلایل کم شدن است؛ برنامه درسی جاری مبتنی بر محفوظات دور از نیازهای واقعی بازار کار و تواناییهای زندگی در قرن ۲۱ است که این کار تبدیل افت انگیزه درونی دانشآموزان میشود.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی 
[ad_2]
