پورشه می‌خواهد مدل ۷۱۸ را با پشتیبانی ۹۱۱ GTS زنده نگه دارد_آفتاب شرق

مریم یزدانی
4 Min Read


به گزارش آفتاب شرق

پورشه تصمیم دارد با پشتیبانی پیشرانه هیبریدی حاضر در ۹۱۱ GTS، مدل‌های درون‌سوز ۷۱۸ باکستر و کیمن را هم چنان زنده نگه دارد. «الیور بلوم»، مدیرعامل این شرکت، قبول کرد که موتورهای درون‌سوز در نسخه‌های بالارده ۷۱۸ نگه داری خواهند شد و به گمان زیادً از پیشرانه شش‌سیلندر هیبریدی ۹۱۱ GTS در آن‌ها منفعت گیری شود.

این موتور تجهیزبه یک توربوشارژر الکتریکی، ۵۳۲ اسب بخار قوت و گشتاور ۴۴۹ پوند فوت (۶۰۸.۷۵ نیوتن متر) تشکیل می‌کند که گزینه‌ای ایده‌آل برای شاسی کوچک‌تر ۷۱۸ محسوب می‌شود. اندازه مناسب و قابلیت‌های عملکردی آن را به یک انتخاب منطقی تبدیل می‌کند، به اختصاصی با دقت به این که مقصد پورشه افزایش اشتراک قطعات بین ۷۱۸ و ۹۱۱ است.

در قیاس با ۷۱۸ جاری، موتور هیبریدی جهش قابل‌توجهی را رقم می‌زند. کیمن GT4 RS و باکستر اسپایدر RS تجهیزبه موتور شش‌سیلندر خطی تنفس طبیعی ۹۱۱، قوت ۴۹۳ اسب بخار و گشتاور ۳۳۱ پوند فوت (۴۴۸.۷۷ نیوتن متر) تشکیل می‌کنند. مدل‌های GTS 4.0 با قوت ۳۹۴ اسب بخار و گشتاور ۳۱۷ نیوتن متر حتی از آن دو مدل هم ضعیف‌تر می باشند. پورشه ۷۱۸ هیبریدی به گمان زیادً به نیرومندترین نسخه از این مدل تبدیل خواهد شد، به این علت به گمان زیادً پورشه ناچار به معارفه تیپ‌های ضعیف‌تر برای نگه داری سلسله مراتب پرفورمنس شود.  

سرنوشت مدل‌های پایه پورشه ۷۱۸ نامشخص است

درحالی‌که آینده مدل‌های بالارده ۷۱۸ آشکار‌تر به نظر می‌رسد، سرنوشت مدل‌های پایین‌رده هم چنان نامشخص است. پورشه در حال گسترش نسخه‌های برقی از ۷۱۸ است، که احتمالا جانشین تیپ پایه و S شوند. با این حال، برای توجیه اندوخته‌گذاری روی نسخه‌های پرفورمنس با موتور درون‌سوز، امکان پذیر پورشه هم چنان به جستوجو گزینه‌های قابل دسترس‌تری در این عرصه باشد.  

مقررات آلایندگی یک چالش بزرگ را در این عرصه به وجود می‌آورند. موتورهای چهارسیلندر تخت توربوشارژ در مدل‌های قبلی ۷۱۸ با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ مطابقت ندارند و عملاً مجوز اراعه در بازارهای اروپایی را نخواهند داشت. با دقت به این که پورشه تصمیم گرفته فقط مدل‌های مخصوص بازار آمریکا را تشکیل نکند، هر موتور درون‌سوز جدیدی باید در بازارهای جهانی قابل منفعت گیری باشد. گسترش کامل یک موتور تازه به‌علت هزینه بالا دور از انتظار به نظر می‌رسد و افت قوت پیشرانه هیبریدی برای منفعت گیری در تیپ پایه امکان پذیر عملی نباشد.

پورشه ۷۱۸

یکی از احتمالات، منفعت گیری از موتور شش سیلندر تخت توئین توربو از نسخه پایین‌رده ۹۱۱ برای ۷۱۸ است، به اختصاصی اگر پلتفرم پورشه برای نصب آن بازطراحی شود. این عمل به پورشه اجازه می‌دهد تا ضمن ساده‌سازی گسترش و انطباق با مقررات آلایندگی، امکان اراعه نسخه‌های درون‌سوز همه مدل‌های جاری خود را داشته باشد. در نهایت، استراتژی پورشه باید تعادلی بین الزامات قانونی، اهداف عملکردی و انتظارات بازار تشکیل کند تا ۷۱۸ را به‌گفتن گزینه‌ای مطلوب در بازار خودرویی درحال رشد جاری نگه داری کند.

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

TAGGED:
Share This Article