به گزارش آفتاب شرق
اسنپ امکان جدیدی با گفتن «مخاطب اضطراری» به مجموعه قابلیتهای اپلیکیشن خود برای امنیت سفر اضافه کرده است. با منفعت گیری از این قابلیت کاربران مسافر میتوانند نام و اطلاعات تماسِ فرد مورد اعتمادشان را در اپلیکیشن ثبت کنند. به این ترتیب در شرایط اضطراری که کاربر در دسترس نباشد، یا حادثهای در سفر پیش بیاید، اسنپ میتواند با این فرد تماس بگیرد.
«محمد خلج»، مدیر عامل اسنپ، درمورد امنیت سفر در اسنپ و این قابلیت تازه میگوید: «اسنپ برای افزایش امنیت کاربران مجموعهای از ابزارهای هوشمند و سیاستهای نظارتی را به کار گرفته است و بر پایه نیاز کاربران قدمهای تازهای در این مسیر برمیدارد. امکان ارسال مشخصات سفر و لینک ردیابی لحظهای برای نزدیکان که تا پیش از این در دسترس کاربران مسافر می بود، زین بعد با قابلیت تازه مخاطب اضطراری میتواند به طور خودکار تنظیم شود. این چنین، ثبت مشخصات یک فرد مورد مطمعن به گفتن مخاطب اضطراری توسط مسافر به کارشناسان تیم امنیت سفر ما پشتیبانی میکند موارد سریع و اضطراری را بدون منع قانونی و با شدت زیاد تر پیگیری کنند.»
«مخاطب اضطراری» کیست و چه اطلاعاتی با او به اشتراک گذاشته میشود؟
مخاطب اضطراری فرد مورد مطمعن کاربر است که میتواند لینک مشخصات سفرهای او را دریافت کند و در صورت نیاز به جای کاربر مسافر با اسنپ در ربط باشد. در شرایطی که کاربر مسافر در دسترس یا پاسخگو نباشد، مخاطب اضطراری حکم شخص مورد مطمعن او را دارد و تیم امنیت سفر امکان پذیر با این شخص تماس بگیرد تا مشکل به وجود امده در سفر را پیگیری کند یا جزییات ملزوم را به او خبر دهد.
ارسال مشخصات سفر نیز که پیشتر از طریق سرویس امنیت سفر (سپر آبی رنگ) و میانه سفر قابل ارسال می بود، با این قابلیت، میتواند به طور خودکار تنظیم شود. با فعال کردن «مخاطب اضطراری» مسافران میتوانند این قابلیت را بهطوری تنظیم کنند که لینک مشخصات سفرهایشان همیشه، یا در یک بازه وقتی خاص (بین ۱۰ شب تا ۷ صبح) در قالب پیامک برای آن شخص بهصورت خودکار ارسال شود. با انتخاب گزینه «هیچ زمان» در این تکه نیز میتوان ارسال مشخصات سفر برای مخاطب اضطراری را فعال نکرد.
اسنپ در چه مواردی با مخاطب اضطراری شما تماس میگیرد؟
تیم امنیت سفر اسنپ در شرایط اضطراری، یا در صورت ابراز حادثه از جمله تصادف میانه سفر، ابتدا با شماره تلفن کاربر مسافر تماس میگیرد و در صورتی که در دسترس یا پاسخگو نباشد، با مخاطب اضطراری ثبتشده او تماس میگیرد.
تماس با مخاطب اضطراری بهطور کلی با دو مقصد امکان پذیر از طرف تیم امنیت سفر انجام شود؛ در صورت در دسترس نبودن مسافر، برای پرسوجو و گرفتن اطلاعات درمورد حادثه احتمالی که در سفر به وجود امده یا برای خبررسانی به مخاطب اضطراری درمورد حادثه به وجود امده در سفر همانند تصادف.
این چنین اگر مخاطب اضطراری یک کاربر با اسنپ تماس بگیرد، تیم امنیت سفر اطلاعات مرتبط با آخرین سفر او را در اختیار این شخص قرار خواهد داد. کاربران باید دقت داشته باشند که حتماً در این موارد با همان شماره تلفنی که بهگفتن مخاطب اضطراری در اسنپ ثبتشده با حمایتتماس بگیرند.
چرا بهتر است یک مخاطب اضطراری به اسنپ معارفه کنید؟
تقریباً اکثر تاکسیهای اینترنتی دنیا این امکان را به کاربرانشان خواهند داد تا شخصی را به گفتن فرد مورد مطمعن برای موارد اضطراری در اپلیکیشن ثبت کنند. ثبت اطلاعات یک شخص دیگر به گفتن مخاطب اضطراری به تیم حمایتو امنیت سفر تاکسیهای اینترنتی پشتیبانی میکند در شرایطی که مطابق قانون، محدودیتهایی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات سفر با دیگران وجود دارد، بتوانند با خانواده یا فرد مورد مطمعن مسافر در ربط باشند.
شماره مخاطب اضطراری در اسنپ فقط در اختیار کارشناسان تیم امنیت سفر است و کارشناسان حمایتنمی توانند این اطلاعات را مشاهده یا از آن منفعت گیری کنند. این چنین امکان تحول مخاطب اضطراری همیشه وجود دارد و در صورتی که مخاطب اضطراری را تحول دهید، تیم امنیت سفر دیگر از اطلاعات شخص قبلی منفعت گیری نخواهد کرد.
نحوه فعالسازی مخاطب اضطراری
فعال کردن این قابلیت از دو روش مقدور است: از منوی اسنپماشین داخل قسمت «امنیت سفر در اسنپ» شوید و گزینه «مخاطب اضطراری» را انتخاب کنید و مشخصات فرد موردنظرتان را ثبت کنید. میانه سفر از سپر آبیرنگ سرویس امنیت سفر گزینه «مخاطب اضطراری» را انتخاب کنید و مخاطب اضطراری را ثبت کنید.
بعد از ثبت مخاطب اضطراری در اپلیکیشن، آن فرد یک پیامک از طرف اسنپ دریافت خواهد کرد که به او خبر میدهد مشخصاتش به گفتن مخاطب اضطراری به ثبت رسیده است. این چنین اگر میانه سفر هر گونه تغییری در نحوه ارسال مشخصات سفر و اطلاعات مخاطب اضطراری انجام شود، همه تغییرات از سفر بعدی اعمال خواهد شد.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
