فراری با SC40 یاد F40 افسانه‌ای را گرامی می‌دارد_آفتاب شرق

مریم یزدانی
4 Min Read

[ad_1]
به گزارش آفتاب شرق

بعد از احیای نام تستاروسا برای جانشین SF90 استراداله، فراری هم چنان به بزرگداشت قبل پرافتخارش ادامه می‌دهد. مدل SC40 جانشین مستقیم F40 افسانه‌ای نیست، اما چندین نشانه طراحی از آخرین خودرویی که شخصاً توسط انزو فراری قبول شد را به ارث برده است. این مدل در اصل یک ۲۹۶ GTB است، هرچند با دقت به بازطراحی کامل بدنه، به‌راحتی قابل تشخیص نیست.

درحالی‌که طراحی F40 مهم توسط پینین‌فارینا انجام شده می بود، SC40 حاصل کار مرکز طراحی فراری به رهبری «فلاویو مانزونی» است. از سال ۲۰۱۷ که مدل ۸۱۲ سوپرفست جانشین F12 برلینتا شد، فراری دیگر خودرویی با طراحی پینین‌فارینا اراعه نکرده است. ربط ظاهری این مدل با آخرین پروژه انزو فراری در نگاه اول مشهود نیست، اما اشاره‌های ظریفی در آن به چشم می‌خورد.

برای مثال، عبارت «SC40» در کنار بال عقب، ادای احترام به مدل نمادین دهه ۸۰ میلادی است. ورودی‌های هوای جانبی یادآور کانال‌های NACA معروف در F40 می باشند. برخی از خطوط طراحی منحنی ۲۹۶ GTB با خطوط تیز و زاویه‌دار جانشین شده‌اند که یادآور زبان طراحی تیم لئوناردو فیوراوانتی می باشند.

فراری SC40 شخصیتی بی همتا دارد

بااین‌حال، مقصد فراری بازسازی F40 نبوده است. SC40 به‌گفتن «مدلی با شخصیت بی همتا» توصیف شده است. اگر قرار می بود این مدل یک ادای احترام کامل باشد، باید با چراغ‌های پاپ‌آپ، گیربکس دستی صفحه فلزی و موتور V8 توئین توربو تشکیل می‌شد. درعوض، این ماشین هم چنان از ساختار ۲۹۶ GTB منفعت می‌برد، به همین علت عبارت بزرگ «Charge» روی درب باک آلومینیومی پشت راننده دیده می‌شود.

کابین خودرو

رنگ سفید و طراحی چرخ‌ها هم اختصاصی SC40 می باشند. اگرچه موتور V6 دو سیلندر کمتر دارد، اما زیر دریچه‌های لکسان قرار گرفته که ربط بصری با F40 را تحکیم می‌کند. ظاهر همانند به «استورم‌تروپر» امکان پذیر برای همه دلنشین نباشد، اما مقدار تحول این مدل نسبت به ۲۹۶ GTB استاندارد دیدنی است.

در داخل کابین، تغییرات اندک اما سودمند می باشند. منفعت گیری گسترده از کولار که قسمت‌های بسیاری از فضای داخلی از فرمان و داشبورد گرفته تا کف‌پوش‌ها و صندلی‌ها را پوشش می‌دهد، روح F40 را زنده می‌کند.

فراری قیمت SC40 را اظهار نکرده است، اما به‌گمان زیاد زیاد گران‌تر از ۲۹۶ GTB با قیمت پایه ۳۴۶,۹۵۰ دلار خواهد می بود. تشکیل مدل‌هایی که توسط برنامه پروژه‌های اختصاصی فراری ساخته خواهد شد، طبق معمولً نزدیک به دو سال زمان می‌برد و مالک در همه مرحله های طراحی و قبول کیفیت شراکت دارد.

فراری SC40

تنها یک SC40 ساخته خواهد شد، اما بازدیدکنندگان موزه فراری در مارانلو می‌توانند نسخه کامل طراحی‌شده آن را از نزدیک ببینند.

احتمالا این آخرین ادای احترام به F40 نباشد. لوئیس همیلتون قهرمان هفت‌ دوره فرمول یک برای همکاری با فراری در ساخت مدلی به نام «F44» با گیربکس دستی و طراحی الهام‌گرفته از F40 افسانه‌ای ابراز علاقه کرده است.

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

[ad_2]

TAGGED:
Share This Article