به گزارش آفتاب شرق
زیرشاخه لوکس نیسان در عمل حیرتانگیزی، موتور ۱۰۰۰ اسببخاری نیسان GT-R را روی اینفینیتی QX80 نصب کرده است. این پیشرانه ۳.۸ لیتری با کد VR38DETT شناخته میشود.
اینفینیتی QX80 یک ماشین لوکس است اما در نمایشگاه SEMA امسال، مدل متغیری از آن را ناظر بودیم. این ماشین با نام اینفینیتی QX80 R-Spec شناخته میشود. این شاسیبلند اسپرت تلاش دارد تا حس نیسان GT-R را در قالبی تازه به تماشاگر القا کند. این ماشین به موتور ۳.۸ لیتری V6 تیون شده توسط نیسمو تجهیزاست که از توربوشارژرهای دوقلو منفعت میبرد.
تغییرات اینفینیتی QX80 در نسخه R-Spec
اصلاحات گستردهای روی این پیشرانه انجام شده است که در نتیجه آن، ۱۰۰۰ اسببخار قوت را در قسمت خروجی ناظر هستیم. موتور GT-R تیونینگ شده دارای توربوشارژرهای سری G گرت، پیستونهای JE، میلههای Boostline، پیچهای میلهای ARP و منیفولدهای اگزوز ETS به همراه سیستم مدیریت موتور MOTEC است.
در کنار بهبودهای انجام شده، اینفینیتی تغییرات فرد دیگر نیز روی این پیشرانه اعمال کرده است. ازجمله این تغییرات میتوان به سیستم سوخترسانی سفارشی، ورودی هوای سفارشی، دو اینترکولر جلو و خنککنندههای موتور و گیربکس از برند CSF اشاره کرد. لولههای اگزوز این ماشین نیز از نیسان GT-R کد اتاق R35 به این ماشین آمدهاند. سپر عقب ماشین بهصورت سفارشی ساخته شده است و کیت بدنه نیز برای اینفینیتی QX80 R-Spec در نظر گرفته شده است.
اینفینیتی QX80 تازه در پوشش بنفش نیمه شب پوشیده شده است. ترمزهای کربن سرامیکی قرض گرفته شده از ماشین سوپراسپرت نیز روی مدل شاسیبلند نصب شدهاند. این ماشین دارای سیستم تعلیق کویلاور سفارشی با فنرهای ایباخ است. در نتیجه نصب این سیستم تعلیق، اینفینیتی ناچار شد تا جعبه فرمان و ضربهگیرهای آن را جابهجا کند. تصاویری از فضای داخلی این ماشین انتشار نشدهاند، به این علت دور از انتظار است که ناظر تغییری در این قسمت ماشین باشیم. این چنین اعداد و رقم های مرتبط با این ماشین اظهار نشدهاند، بااینحال انتظار داریم که شاسیبلند اینفینیتی QX80 با قوت خاص خود، سریع نیز باشد.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
