به گزارش آفتاب شرق
هیوندای پیش از این تیپ آفرود XRT را برای مدلهای آیونیک ۵، پالیسید و سانتافه اراعه کرده است. اما کانسپت کریتر مشخص می کند که هیوندای میخواهد بهطور جدی داخل بازار خودروهای آفرود شود.
کانسپت شاسیبلند کریتر پیشنمایشی از یک مدل آفرود بالقوه در آینده هیوندای است. این خودروی دلنشین از لاستیکهای آفرود ۳۳ اینچی، صفحات محافظ، قلابهای یدککش و شش چراغ کمکی منفعت میبرد. این مدل از همان پوشش استتار پیکسلی دیجیتال تیپ XRT آیونیک ۵ به همراه تعدادی جزئیات نهان برخوردار است.
با دقت به قلابهای بازیابی آنودایزشده روی سپر جلو یک چهره کوچک را خواهید دید که طراحان هیوندای آن را «Crater Man» مینامند. این کاراکتر بهگفتن لوگوی کانسپت کریتر در سراسر ماشین ازجمله روی بدنه، سگکهای کمربند ایمنی و حتی داشبورد دیده میشود.
در فضای داخلی، بهجای داشبورد سنتی یک ساختار استوانهای وجود دارد که توسط دو تسمه معلق شده است. چهار صفحه نمایش مربعی کوچک و قابل جابهجایی، ویجتهایی همانند اسپاتیفای را نمایش خواهند داد.

صندلیها و کنسول مرکزی، تکنیک طراحی داخلی جدیدی را به نمایش میگذارند که هیوندای آن را «Curve of Upholstery» مینامد. همه نقاط تماس با مواد نرم و منحنی پوشانده شده است و هیچ پلاستیک سفتی در کابین دیده نمیشود.
مشخصات فنی و احتمالی هیوندای کریتر
هیوندای مشخصات فنی این کانسپت را افشا نکرده است و فقط میگوید که کریتر برقی است. این مدل به گمان زیادً از باتری لیتیوم یونی ۸۴ کیلووات ساعتی و سیستم دوموتوره آیونیک ۵ منفعت گیری میکند که قوت ۳۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۵ نیوتنمتر تشکیل میکند.
به نظر میرسد کریتر به جز ارتفاع بالا و لاستیکهای تهاجمی، قابلیتهای آفرود فرد دیگر هم دارد. در داخل، کنترلهایی برای دیفرانسیلهای قفلشونده وجود دارد. اشکار نیست که این ویژگی چطور در یک خودروی برقی عمل میکند، اما مقصد آن اشکار است.

متأسفانه هیوندای برنامهای برای اراعه کریتر در فرم جاری بهگفتن رقیب فورد برانکو یا جیپ رانگلر ندارد. این کانسپت در واقع پیشنمایشی از مسیر آینده مدلهای XRT این برند است. اکنون، مدلهایی همانند آیونیک ۵ و پالیسید XRT خودروهای آفرود سبک محسوب خواهد شد.
اگر هیوندای برای مدلهای آینده خود از کریتر الهام بگیرد، امکان پذیر ناظر اراعه یک آفرودر همهعیار از این برنده کرهای باشیم.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
