شنبه, اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۴

محتواسازان در آینده نسخه هوش مصنوعی خود را می‌سازند_آفتاب شرق

مریم یزدانی
3 Min Read


به گزارش آفتاب شرق

تولیدکنندگان محتوا زیاد تر بیشتر از ۲۰ ساعت در هفته‌ را به ساخت محتواهای تازه تعلق خواهند داد و به‌همین علت زمان مقداری برای تعامل با مخاطبان‌شان در اختیار دارند. اکنون «مارک زاکربرگ»،‌ مدیرعامل متا، معتقد است که هوش مصنوعی مولد می‌تواند به حل این مشکل پشتیبانی کند.

او در مصاحبه با «روان چئونگ»، کارشناس هوش مصنوعی، آینده‌ متغیری را توصیف کرد؛ آینده‌ای که ربات‌های شخصی به‌جای سازندگان محتوا با مخاطبین‌شان ربط برقرار می‌کنند و زمان بیشتری را برای انجام دیگر تسک‌ها در اختیار محتواسازان قرار می‌دهد. یقیناً زاکربرگ اذعان کرده که متا باید نگرانی‌های سازندگان و کاربران را در رابطه منفعت گیری از هوش مصنوعی افت دهد و مطمعن آن‌ها را در درازمدت جلب کند.

زاکربرگ بر این باور است که با گسترش هرچه زیاد تر هوش مصنوعی در آینده، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند همه اطلاعات خود در شبکه‌های مجازی را جمع‌آوری کنند و سیستم‌های هوش مصنوعی را برای ترویج اهداف و قیمت‌های کاری‌شان آموزش دهند. به این علت تعامل کاربران با این سیستم‌ها، به نوعی تعامل با آثار هنری و خلاقانه سازندگان خواهد می بود. در همین جهت نیز گوگل به خالقان محتوا نظر کرده تا از ابزارهای تحکیم‌شده در این عرصه منفعت ببرند.

دیدگاه زاکربرگ همانند دیگر نظرات شبیه، سودمند بودن هوش مصنوعی را برجسته می‌کند، چون قابلیت‌های آن‌ها می‌تواند توانمندیهای یک فرد یا سازمان را تحکیم کند. بااین‌حال برخی سازندگان دلواپس این نوشته می باشند که با منفعت گیری از هوش مصنوعی، ارتباطات انسانی و اصالت محتواها افت اشکار کند.

کارکرد دلواپس‌کننده هوش مصنوعی مولد در متا

متا در قبل به‌منظور گسترش دسترسی به هوش مصنوعی، ربات‌های مبتنی بر AI را معارفه کرد. اما این ابزار مدتی بعد از رونمایی، با مشکلات رایجی همانند تشکیل اطلاعات غلط و نادرست روبه رو شدند. برای مثال، یک ربات با عضویت در گروهی عمومی، به افترا ادعا کرد که فرزندش در مدرسه‌ای در نیویورک درس می‌خواند؛ یا ربات فرد دیگر تصمیم داشت تا یک تهویه‌کننده هوا و دوربین را (که وجود خارجی نداشتند) به شخصی هدیه دهد.

متا ادعا می‌کند که هوش مصنوعی در دست گسترش و پیشرفت است و آخرین نسخه از مدل زبانی لاما، یعنی Llama 3.1 این نوشته را مشخص می کند. بااین‌حال متا تا این مدت نتوانسته برخی مشکلات نظیر همین توهمات و اطلاعات نادرست را رفع کند.

LLAMA 3.1

با این حساب، تولیدکنندگان محتوا قطعاً به‌همین سادگی نمی توانند به چت‌بات‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی برای ربط با کاربران‌شان مطمعن کنند.

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

Share This Article