به گزارش آفتاب شرق
نزدیک به دو سال از وقتی که OpenAI، مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT را انتشار و به راهاندازی انقلاب هوش مصنوعی مولد پشتیبانی کرد، میگذرد. کاربران به طور مجازی صف کشیدند تا از ChatGPT منفعت گیری کنند. این کار علتآغاز یک رقابت تازه در عرصه هوش مصنوعی بین حداقل سه شرکت بزرگ فناوری شد. نمودار زیر کشورهای گوناگون جهان که بیشترین منفعت گیری را از ChatGPT میکنند، به عکس میکشد.
کشورهای جوانتر زیاد تر از ChatGPT منفعت گیری میکنند
در بین کشورهای مورد بازدید، هند بیشترین سهم (۴۵٪) افرادی را دارد که از ChatGPT منفعت گیری میکنند.
این کار میتواند تا حدی به علت تعداد زیاد مشاغل فناوری اطلاعات در این سرزمین باشد. ChatGPT میتواند برای آنها یک دارایی مورد قیمت محسوب شود.


با دقت به اطلاعات این رتبه بندی، کشورهایی با میانگین سنی پایینتر به گمان زیادً به علت جمعیت جوانتر و آشناتر با فناوری، تمایل بیشتری به منفعت گیری از ChatGPT دارند.
این همبستگی این چنین در نحوه منفعت گیری از ابزارهای هوش مصنوعی نیز مشاهده میشود. به گفتن مثال، جوابدهندگان به نظرسنجی جهانی احساسات مصرفکننده CCI در هند و فیلیپین، از هوش مصنوعی برای اهداف خاص منفعت گیری میکنند: پشتیبانی در تحقیقات یا به گفتن دستیار شخصی مجازی.

در روبه رو، جوابدهندگان در ایالات متحده و آلمان (با منفعت گیری کمتر از ChatGPT) عمدتاً با آن بازی میکنند.
مصرفکنندگانی که از هوش مصنوعی فقط برای تازگی آن منفعت گیری نمیکنند، پرداختن به نیازهای برآورده نشده، یک علت کلیدی است. به عبارت دیگر آنها از هوش مصنوعی برای تنظیم اهداف مالی، یافتن پیشنهادهای شخصی، یا جستجوی موارد شبیه، منفعت گیری می کنند.
در کل، نزدیک به ۴۰٪ از همه جوابدهندگان به این نظرسنجی انها گفتند که در رابطه هوش مصنوعی شوقزدهاند، ۲۸٪ در رابطه آن دچار تعارض و ۲۹٪ دلواپس می باشند.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی