[ad_1]
به گزارش آفتاب شرق
به گزارش گروه اجتماعی ، سازمان اورژانس سرزمین با اظهار رشد 18 درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در فصل پاییز، از مسمومیت 2 هزار و 610 نفر در طول این زمان و اعزام یک هزار و 972 مسموم به مراکز درمانی خبر داد.
بر پایه اظهار این سازمان، اعزام افراد دچار مسمومیت نسبت به زمان شبیه سال قبل 28 درصد رشد داشته و 509 نفر نیز به طور سرپایی در محل درمان شدند، این چنین در فصل پاییز امسال، 129 نفر جان خود را از دست دادند.
سازمان اورژانس سرزمین خبرداد که بیشترین مسمومان به ترتیب مربوط به تهران با 308 نفر، آذربایجان غربی با 253 نفر و خراسان رضوی با 240 نفر و متاسفانه بیشترین فوتیها مربوط به اصفهان و تهران با 19 نفر و مرکزی با 11 نفر بوده است.
بر پایه این گزارش، 84 درصد مسمومیت با مونوکسید کربن در منازل بوده و 83 درصد علت مسمومیت در منازل مسکونی نیز، نقص در لولهکشی آبگرمکن و بخاری بوده است.
بنا بر اظهار سازمان اورژانس سرزمین، 42 درصد از مسمومین با گاز مونوکسید کربن مردان، 53 درصد بانوان و 5 درصد نیز کودکان کمتر از 5 سال بودهاند.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
[ad_2]
منبع
