به گزارش آفتاب شرق
قسمت بسیاری از جمعیت نسل آلفا هم چنان متولد نشدهاند؛ با این حال تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۱۱% از نیروی کار را راه اندازی خواهند داد.
کودکان به شدت بزرگ خواهد شد. همین اکنون هم تعداد بسیاری از برندهای بزرگ در جهان به جستوجو این می باشند که در عرصه مارکتینیگشان، علاوه بر نسل z روی نسل آلفا هم متمرکز باشند.
طبیعتا برای این کار به نیاز است که نسل آلفا بهتر شناخته شوند.
نسل آلفا کیست؟
به متولدین بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ نسل آلفا حرف های میشود. (همانطور که میبینید بخشی از این نسل حتی تا این مدت متولد نشدهاند).
پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۴ جمعیت نسل آلفا به ۲ میلیارد نفر هم برسد.
از این نسل به گفتن یک اتفاق مصرفکننده روبه رشد شناخته خواهد شد. این نوشته سه علت مهم دارد:
انتظار میرود که نسل آلفا بزرگترین نسل تا به امروز باشد.
در بین جمعیت جهان، از هر ۳ کودک ۲تای آنها به تلفنهای هوشمند دسترسی دارند.
تعداد تعداد بسیاری از این کودکان به علت توانایی تحصیل آنلاین در دوران همهگیری کرونا، هوش دیجیتالی منحصر بهفردی دارند.
نسل آلفا شامل بچههایی خواهد شد که ناظر دوران همهگیری کرونا بودند. آنهایی که در دوره ابتدایی ماسک میزدند و بخشی از کوششهای آموزش از راه دور در کشورهای گوناگون بودند.
آنها زیاد در خانه ماندهاند و یاد گرفتهاند که از صفحه نمایش برای برقراری ربط، یادگیری و بازی در سنین پایین منفعت گیری کنند.
دسترسی زودهنگام به صفحه نمایش و اینترنت به این معنی است که این نسل بیشتر از هر زمان فرد دیگر با جهان در ربط می باشند.
این نسل آداب و رسوم، قیمتها و ازمایش ها را در فرهنگها به اشتراک میگذارد.
آنها این چنین اجتماعیتر و بصریتر از نسلهای قبلی حتی نسل زد می باشند و در دنیایی از تماسهای تصویری مکرر، در اغاز متاورس و محبوبیت فزاینده حقیقت مصنوعی رشد میکنند.
مشاغل بالقوهای که آنها خواهند داشت عبارت هستند از:
متخصص امنیت سایبری
مدیر UX
خلبان هواپیمای بدون سرنشین
گسترش دهنده بلاکچین
طراح داده
مهندس حقیقت مجازی
مکانیک رباتیک
تکنسین خواب
افسر پایداری
اپراتور قطار بدون راننده
مدیر رفاه
متخصص هوش مصنوعی
سادهکننده زندگی
کشاورز شهری
عامل گردشگری فضایی
نسل آلفا چه تفاوتی با نسل z دارد؟
نسل Z نیز با صفحه نمایش بزرگ شد و اشتراکات بسیاری با نسل آلفا دارد. هر دو گروه عمیقا به پایداری و گرم شدن آب و هوا، تحول اجتماعی و سیاستگذاری و بازسازی جوامع ما در فضاهای عادلانهتر برای همه اهمیت خواهند داد.
با این حال، یک تفاوت بزرگ بین Gen Z و Generation Alpha این است که والد آنها کیست. نسل آلفا طبق معمول نسل «مینی هزاره» نامیده میشود، چون طبق معمول نسل هزارهها (millennials) والدین آنها می باشند.
درست همان گونه که نسل هزارهها برای اولین بار داخل نیروی کار شدند. نگرشها و عادات جدیدی را برای فرزندپروری به ارمغان میآورند که کارشناسان اعتقاد دارند تفاوت قابل توجهی در سبک خرید و وفاداری به برند در قیاس با نسل Z تشکیل میکند.
به این علت، برای فهمیدن این که چطور مینی هزاره ها با همتایان نسل Z خود تفاوت دارند، ابتدا باید والدین آنها را فهمیدن کنید.
ربط نسل آلفا با تکنولوژی
منفعت گیری از اینترنت والدین نسل آلفا
والدین هزاره کاربران سنگین رسانههای اجتماعی می باشند و فرزندانشان زمانها قبل از رسیدن به سن منطقی، در اینترنت می باشند. بر پایه گزارشی از شرکت امنیت سایبری “AVG” در سال ۲۰۱۴، ۶% از والدین هزاره یک حساب رسانه اجتماعی و ۸% یک حساب ایمیل برای نوزاد یا کودک نوپا خود تشکیل کردند!
به حرف های بیبی سنتر (baby center)، ۷۹% از مادران هزاره روزانه از رسانههای اجتماعی منفعت گیری میکنند.BabyCenter مشخص می کند ۶۳% از مادران هزاره از زمان بارداری یا زایمان زیاد تر از تلفن هوشمند خود منفعت گیری میکنند.
عادات پژوهشی والدین نسل آلفا
والدین هزاره ای دوران کودکی را در زیبایی شناسی اسباب بازی های چوبی خاموش و سبک اسکاندیناویایی خود بازسازی کرده اند.
آنها نسلی می باشند که به جستوجو اراعه بهترین ها برای فرزندان خود می باشند و قبل از خرید محصولات در تلاش برای انجام این کار، در رابطه محصولات تحقیق بسیاری می کنند.
هدر درتش (Heather Dretsch)، استادیار بازاریابی کالج مدیریت پول در کارولینای شمالی، میگوید: «به گفتن مراقبان سلامت، والدین هزاره به جستوجو اطلاعات بسیاری درمورد محصولاتی می باشند که میخرند و فرزندان خود را در معرض آنها قرار خواهند داد.
از اسباببازیها و غذا گرفته تا لباسها و محصولات مراقبت شخصی، آنها دوست دارند از بهترین برندها برای فرزندان خود منفعت گیری کنند و فقط ایمنترین، تمیزترین و باکیفیتترین آنها را انتخاب میکنند».
Dretschu نظر میکند که این امکان پذیر مینی هزارهها یا نسل آلفا را به بیشتر از آنچه انتظار داریم به وفاداران به برند تبدیل کند، این مسئله خود یکی تفاوتهای قابل دقت با نسل Z محسوب میشود.
مطمعن زیاد به محصولاتی که والدینشان به شدت در رابطه آنها تحقیق کردهاند امکان پذیر به برخی از برندها در برنده شدن طویل زمان پشتیبانی کند.
ترجیح برند والدین
والدین هزاره به شدت به نوستالژی متمایل شدهاند و امکان پذیر این روندی باشد که فرزندانشان نیز به پیش میبرند.
درتش میگوید: «تعداد بسیاری از هزارهها میخواهند بچههایشان همان تجربیاتی را داشته باشند که در دوران کودکی داشتند، به این علت بر بازی با لگوها، چرخهای داغ، باربیها، اسباببازیهای Fisher-Price و دیگر برندها با حالتها و بستهبندیهای قدیمی پافشاری میکنند».
این تمرکز نوستالژی امکان پذیر به زودی در UX صفحه نمایش ظاهر شود و تأثیر طویلمدتی بر انتخابهای طراحی و زیباییشناسی این نسل تازه بگذارد.
جمع بندی
همانطور که میبینید انتخابهای نسل آلفا به شدت تحت تاثییر انتخابهای والدین آنها است. ما چندین دفعه به چشم دیدهایم که والدین بهترین انتخابها را برای فرزندانشان دارند.
به همین علت هم زیاد تر چیزی که برای کودکانشان انتخاب میکنند با انتخابهایی که برای خودشان دارند، متفاوت است.
مقصد مارکتینگ شرکتها علاوه بر نسل آلفا و نسل z به نوعی خانوادهها نسل آلفا هم محسوب میشود. این چنین خبر از سلایق و سبک زندگی نسل آلفا به شرکتها پشتیبانی میکند تا در زمان انتشار کردن آگهی استخدام، با نیروی کار مناسب خود روبه رو شوند و در زمان و هزینههای آنها صرفه جویی شود.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی