به گزارش آفتاب شرق
«کوین سیستروم»، از بنیانگذاران اینستاگرام، هشدار داد چتباتهای هوش مصنوعی در کوششاند بهجای اراعه اطلاعات سودمند و واقعی، فقط تعامل های کاربران را مصنوعی افزایش دهند.
بر پایه گزارشها، او معتقد است این رویکرد به سود کاربران نبوده و درنهایت زیان اور خواهد می بود.
هشدار کوین سیستروم درمورد چتباتهای هوش مصنوعی
سیستروم گفت تعداد بسیاری از شرکتهای هوش مصنوعی میکوشند تعامل های کاربران را افزایش دهند، بدون این که به کیفیت جوابها دقت کنند. او او گفت:
«میتوانید ببینید که این شرکتها قدم در مسیری گذاشتهاند که همه شرکتهای تولیدکننده محصولات مصرفی برای افزایش تعامل داخل آن شده بودند. هر بار سؤالی میکنم، [هوش مصنوعی] در آخر سوال کوچک فرد دیگر نقل میکند تا ببیند میتواند مجدد از من سؤالی دربیاورد یا خیر.»
سیستروم این تاکتیکها را به استراتژیهای تهاجمی شبکههای اجتماعی برای گسترش فعالیت کاربران تشبیه کرد.
او در سخنانش بهوضوح او گفت این راه حلها نیروی مخربی می باشند که میتوانند بهجای پشتیبانی به کاربران، آنها را به دام بیندازند و درنهایت حس نارضایتی به وجود بیاورند. او به این مسئله اشاره کرد که سؤالات پیدرپی که بعد از هر جواب از کاربران میشود، فقط برای جلب دقت زیاد تر و افزایش زمان منفعت گیری از این پلتفرمها است.
این اظهارات در شرایطی نقل میشود که اخیراً انتقاداتی به ChatGPT نیز شده است. کاربران بهعلت رویکرد بیشتر از حد مثبت این چتبات و جواب مستقیم و کاربردی ندادن به سؤالات، نگرانیهایش را ابراز کردهاند. OpenAI، شرکت سازنده ChatGPT به این انتقادات عکس العمل نشان داد و علت آن را بازخوردهای مختصرزمان کاربران دانست.
سیستروم میگوید این رفتارها اشکالی ندارند، بلکه ویژگیهایی می باشند که به عمد طراحی شدهاند تا معیارهایی همانند «زمان صرفشده» و «کاربران فعال روزانه» را به رخ بکشند. او پافشاری کرد شرکتهای هوش مصنوعی باید بهجای تمرکز بر افزایش این معیارها، بر اراعه جوابهای سودمند و باکیفیت تمرکز کنند.
در جواب به انتقادات تازه، OpenAI گفت مدلهای هوش مصنوعی طبق معمولً همه اطلاعات ملزوم برای اراعه جواب کامل را ندارند و امکان پذیر از کاربران بخواهند جزئیات بیشتری فراهم کنند.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی