به گزارش آفتاب شرق
یوتوب سیاست تبلیغاتی جدیدی را معارفه کرده که بهجهت آن، تبلیغات برای کاربران بعد از نقطه اوج یک ویدیو و لحظات حساس آن نمایش داده میشود.
به گزارش تک کرانچ، فکر کنید در حال تماشای یک ویدیوی زیاد قشنگ و گیرا از یکی از تولیدکنندگان محتوای محبوبتان در یوتوب هستید و درحالیکه غرق تماشا شدهاید، یک دفعه یک تبلیغ برایتان نمایش داده میشود. این سیاست تبلیغاتی تازه یوتیوب و فرمت تبلیغاتی جدیدی است که «نقطه اوج» نام گرفته است.
فرمت تبلیغاتی تازه یوتوب از هوش مصنوعی جمینای منفعت میبرد
این فرمت تبلیغاتی تازه در جریان کنفرانس Upfront یوتوب در نیویورک معارفه شد. نحوه کار این فرمت به این صورت است که با منفعت گیری از هوش مصنوعی جمینای، لحظاتی در یک ویدیو که بیشترین مقدار شراکت تماشاگر یا بیشترین تأثیر احساسی را دارند را شناسایی کرده و بعد از آنها یک تبلیغ را به تماشاگر مشخص می کند. جمینای ویدیوهای یوتوب را برای شناسایی این لحظات حساس آنالیز میکند.
مقصد از اراعه این فرمت تازه تبلیغاتی این است که وقتی که کاربر بیشترین تمرکز را دارد و اوج دقت خود را به ویدیو جلب کرده، یک تبلیغ برای او نمایش داده شود و به این صورت، تبلیغدهندگان در یوتوب بتوانند بیشترین بازخورد را دریافت کنند.
به نظر میرسد این رویکرد همانند به یک استراتژی به نام مقصدگذاری مبتنی بر احساسات است که در آن تبلیغکنندگان طبق معمولً تبلیغاتی را قرار خواهند داد که با احساسات برانگیخته شده توسط ویدیو همسو باشد. در این روش باور بر این است که هنگامی بینندگان حالات عاطفی شدیدی را توانایی میکنند، تبلیغات را بهتر به یاد میآورند.
بااینحال برخی از کاربران نیز امکان پذیر وقتی که عمیقاً دچار قوس احساسی یک ویدیو می باشند و میخواهند تبلیغ بهشدت همه شود تا بتوانند ویدیو را مجدد تماشا کنند، این چنین تبلیغاتی را نامناسب بدانند.
علاوه بر فرمت نقطه اوج، یوتوب فرمت تبلیغاتی تازه فرد دیگر را معارفه کرد که امکان پذیر برای کاربران دلنشینتر باشد. این فرمت یک فید محصول با امکان خرید است که کاربران میتوانند در طول یک تبلیغ، اقلام مورد نظر خود را مرور و خریداری کنند.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی