به گزارش آفتاب شرق
در قبل بهعلت بیعلاقگی بیامو به گسترش خط تشکیل خودروهای برقی انتقادهای از این شرکت شده می بود. این شرکت از بزرگان صنعت ماشین است که تاریخ مشخصی برای توقف فروش خودروهای درونسوز خودش تعیین نکرده است. اکنون با عقبنشینی برخی رقبای این شرکت از تعهدات برقیسازی خود، رویکرد محتاطانه شرکت مونیخی بیشازپیش موردتوجه قرار گرفته است.
این برند آلمانی از زمانها پیش بر این باور می بود که تشکیل خودروها با پیشرانههای گوناگون نباید متوقف شود. «الیور زیپسه» در جریان نشست سالانه هفته قبل بیامو مجدد بر این موضع پافشاری کرد؛ به این علت، بیامو به تشکیل و فروش خودروهای بنزینی، دیزلی، هیبریدی و هیدروژنی در کنار تعداد بسیاری از خودروهای برقی تازه ادامه خواهد داد.
زیپسه او گفت: «اهداف سیاسی بلندپروازانه را جدی میگیریم اما به مقررات یکجانبه که اراعه را محدود میکنند، باور نداریم. این اصل درمورد اقتصاد چرخشی نیز صدق میکند. اینجا هم فقط یک رویکرد جامع میتواند اندوختهگذاری را افزایش دهد. برقیسازی صنعت ماشین در قالب فناوری جدا گانه و واحد، به بنبست میرسد.»
صنعت ماشین نباید ۰ و ۱ عمل کند
زیپسه با اشاره به بلژیک و ایتالیا توضیحاتش را در ادامه گفت. تخفیفهای متنوع در بلژیک جهت شد سال قبل خودروهای برقی بیشتر از ۶۰ درصد بازار را به خود تعلق دهند ولی این مدلها فقط ۴ درصد فروش در ایتالیا را به خود تعلق دادهاند. او افزود سوال مهم این است که چطور بهطور موثر انتشار کردن دیاکسیدکربن را افت دهیم. برای جواب به آن نباید ۰ و ۱ فکر کنیم.
زیپسه به سهامداران او گفت: «در شرایطی که دیگر تولیدکنندگان مشغول تحول مسیر یا تنظیم مجدد استراتژی قبلی خود می باشند، ما دقیقاً در مسیر درستی قرار گرفتهایم، حتی سیاستگذاران نیز کمکم به این نتیجه میرسند که دولت فدرال تازه آلمان از رویکردی گسترده به صنعت ماشین حمایتمیکند، درحالیکه کمیسیون اروپا جستوجو رقابتیترکردن بازار اروپاست.»

تقاضا برای مدلهای برقی بیامو درحال افزایش است. سهماهه اول امسال، بیشتر از ۲۵ درصد کل خودروهای جدیدی که این شرکت فروخته، مدلهای برقی و تقریباً یکپنجم آنها همهبرقی بودند. سال ۲۰۲۸، بیامو اولین خودروی هیدروژنی خود را با پشتیبانی تویوتا به بازار اراعه خواهد کرد.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی