وعده مجدد سایپا برای تحویل شاهین به مشتریان، انتظارها به ۲۵ ماه رسید!_آفتاب شرق

مریم یزدانی
3 Min Read


به گزارش آفتاب شرق

مشکلات سایپا برای تحویل شاهین به مشتریان هم چنان ادامه دارد. حواله‌داران شاهین که از تأخیر ۲۵ ماهه سایپا در تحویل خودروهایشان گله های‌مندند، اخیراً جنبشی اعتراضی راه انداخته‌اند. از نظر دیگر سایپا نیز هم چنان وعده تحویل خودروها را می‌دهد، قولهایی که تکراری شده‌اند.

سایپا در مرحله دوم اراعه خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه که خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، تعداد زیاد بسیاری ماشین شاهین را به متقاضیان اراعه کرد. آن زمان، موعد تحویل زیاد تر خودروهای شاهین دنده‌ای و اتوماتیک به مشتریان پاییز و زمستان ۱۴۰۳ اظهار شد؛ به‌عبارتی سایپا نزدیک به یک سال و نیم زمان داشت تعداد قابل‌توجهی شاهین تشکیل کند و به مشتریان تحویل دهد.

این چنین بخوانید: توضیحات سایپا حوالی شرایط فروش شاهین: تقاضا بیشتر از حد می بود

باوجوداین، سایپا زمان را غنیمت نشمرد. پاییز و زمستان سال قبل، این شرکت از مشتریان شاهین خواست نیمی از وجه ماشین را به حساب شرکت واریز کنند و اتومبیل خود را چند ماه سپس تحویل بگیرند اما حتی موفق نشد در این زمان چندماهه هم برنامه تشکیل خود را عملیاتی کند.

اعتراض مشتریان به تأخیرهای زیاد در تحویل شاهین

تأخیرهای مکرر سایپا در تحویل شاهین علتاعتراض مشتریان شده است. حتی برخی از این مشتریان وجه ماشین را نیز تکمیل کرده‌اند اما تا این مدت سایپا به آنها ماشین تحویل نداده است. اعتراضات پی‌در‌پی خریداران علتشده سایپا به این نوشته عکس العمل نشان دهد.

سایپا با انتشار کردن ویدیویی در خبرگزاری رسمی خود، از توقف ثبت‌نام خودروهای اطلس، شاهین و سهند خبر داد. به حرف های «آقای کریمی»، مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، ۳ هفته تازه نزدیک به ۷ هزار دستگاه از تعهدات این خودروها افت یافته است اما سایپا باید ۴۰ هزار دستگاه شاهین، سهند و اطلس به مشتریانش تحویل بدهد؛ به این علت تا بحال فقط نزدیک به یک‌ششم تعهدات سایپا به دست مشتریان رسیده‌اند.

موتور شاهین سایپا، بزرگ‌ترین نقطه ضعف این ماشین در قیاس با رقبایش

باتوجه‌به شرایط جاری بازار، خرید ماشین و اندوخته‌گذاری در این بازار به‌هیچ‌وجه دلنشین نیست. امکان پذیر هفته‌های آینده با افت نرخ طلا و ارزهای خارجی، گروهی از مشتریان سایپا از خرید ماشین منصرف شوند. این نوشته می‌تواند بار مالی قابل‌‌توجهی به سایپا تحمیل کند اما از نظر دیگر، از تعهدات این شرکت می‌کاهد. این چنین سایپا می‌تواند گروهی از مشتریان را به خرید پارس نوآ دعوت کند، نسخه ایرانیزه رنو تندر ۹۰ که هم‌اکنون تشکیل آن در پارس‌ماشین (زیرمجموعه سایپا) اغاز شده است.

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

Share This Article