به گزارش آفتاب شرق
بی ام و معتقد است که موتور درونسوز پایه و مبنا مالی شرکت است و بودجه خط تشکیل الکتریکی آینده آن را فراهم میکند. برخلاف تعداد بسیاری از رقیب ها که به شدت درحال کنار گذاشتن خودروهای درونسوز می باشند، بی ام و مدام بر استراتژی «قوت انتخاب» پافشاری کرده است. این شرکت به مشتریان اجازه میدهد تا بر پایه فاکتورهایی همانند قیمت خودروهای برقی و زیرساختهای شارژ تصمیم بگیرند.
«کلاوس فون مولتکه»، مدیر کارخانه تشکیل موتور استیر بی ام و، اظهار داشت: «موتور درونسوز پایه و مبنا ماست و این چنین بودجه کسبوکار آینده ما را فراهم خواهد کرد.»
بی ام و برای مطابقت با استانداردهای یورو ۷ هم چنان به گسترش موتورهای سه تا هشت سیلندر خود ادامه خواهد داد.
درحالیکه به نظر میرسد تمرکز بی ام و روی موتورهای بنزینی است، موتورهای دیزلی را هم رها نمیکنند. بی ام و درحال آزمایش سوختهایی همانند HVO100 (روغن گیاهی هیدراته) است. سوخت HVO100، سوختی خالص و بدون آلایندگی است که میتواند انتشار کردن دیاکسیدکربن را تا ۹۰ درصد در قیاس با دیزل معمولی افت دهد. بی ام و درحالحاضر از HVO100 برای سوختگیری اولیه خودروهای دیزلی تولیدشده در آلمان قبل از تحویل به مشتریان منفعت گیری میکند.
تقسیم فروش بی ام و بین موتور درونسوز و موتور برقی
با وجود ضمانت این شرکت به موتورهای درونسوز، بی ام و انتظار دارد تا آخر این دهه فروش محصولاتش بهطور مساوی بین خودروهای درونسوز و برقی تقسیم شود. این تصمیم، یک مقصد زیاد بلندپروازانه است. خودروهای برقی فقط ۱۹ درصد از کل فروش گروه بی ام و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ را به خود تعلق دادهاند.
کارخانه استیر این چنین درحال تشکیل موتورهای الکتریکی برای خودروهای آینده «نیو کلس» است. پیشتشکیل نسل ششم موتورهای الکتریکی اغاز شده است و iX3 تازه در ماه سپتامبر در نمایشگاه IAA مونیخ به نمایش گذاشته میشود. تشکیل زیاد این سری از اواخر امسال در مجارستان اغاز خواهد شد.

بی ام و تا این مدت درحال اندوختهگذاری روی خودروهای درونسوز پرفورمنس همانند M3 بنزینی تازه (به گمان زیادً با پیشرانه هیبریدی) و M5 با پیشرانه پلاگین هیبریدی V8 است.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی