به گزارش آفتاب شرق
بیامو یکی از معدود خودروسازانی است که در دوران هجوم خودروهای الکتریکی، هم چنان به گسترش موتور احتراق داخلی علاقه نشان داده است. «یخن گولر»، رییس قسمت خدمات مشتریان این شرکت، با قاطعیت خبرداد موتورهای احتراق داخلی هم چنان مورد تقاضای مشتریان خواهند می بود، در نتیجه تشکیل این پیشرانهها ادامه خواهد داشت.
اعلامیه تازه بیامو بعد از رونمایی تازه مدل iX3 انتشار شد. بی ام و iX3 نخستین محصول این شرکت است که از پلتفرم نیوکلاس (Neue Klasse) منفعت میبرد. این پلتفرم طی دهههای آینده برای این شرکت نقش تعیینکنندهای خواهد داشت.
سرویس مطبوعاتی بیامو بعد از اظهارات گولر به شدت عکس العمل نشان داد تا این افشای خبری را کنترل کند. خودروساز آلمانی خبرداد سخنان گولر در رابطه ادامه تشکیل موتور احتراق داخلی، یک شوخی بوده است. سخنگوی رسمی بیامو افزود که تصمیم گولر نشان دادن شدت متفاوت گسترش فناوری موتور در کشورهای گوناگون بوده است. در واقع سخنگوی بیامو خواست با اراعه یک بیانیه رسمی، اطلاعات آشکار شده از درون شرکت را کماهمیت نمود دهد.
موتور احتراق داخلی با بیامو هم چنان نگه داری خواهد شد
روال گذار به خودروهای برقی در اروپا و ایالاتمتحده سریع تر از نقاط جهان پیش میرود. اکنون ۲۵ درصد از خودروهایی که در اتحادیه اروپا به فروش میرسند، با منبع های انرژی جانشین کار میکنند. این آمار در ایالاتمتحده پایینتر است. با این وجود، بازار ایالاتمتحده در پذیرفتن خودروهای برقی و هیبریدی نسبت به بازار هند، آفریقا و آسیا پیشتاز محسوب میشود.
در نظر دیگر، اخباری دلگرمکننده برای طرفداران موتور احتراق داخلی وجود دارد. بیامو استراتژی چند انرژی را جستوجو میکند. پلتفرم CLAR این شرکت بهروزرسانی شده است. این پلتفرم هم از موتورهای احتراق داخلی معمولی و هم از سیستمهای هیبریدی حمایتمیکند. بی ام و X7 یکی از خودروهای تازه این پلتفرم است که در کنار خودروهای برقی نیوکلاس اراعه میشود.
به این علت هم چنان تا نزدیک به یک دهه دیگر، خودروهای بنزینی و هیبریدی را از برند بیامو خواهیم دید. محصولات بیامو در ایران توسط شرکت پرشیاخودرو به دست مشتریان میرسند. در صورت ادامهدار بودن واردات ماشین به سرزمین، این خودروها را نیز در مرحله های بعدی واردات خودروهای خارجی در کشورمان خواهیم دید.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
