پورشه ۹۱۱ GT3 با کیت مانتی پیست نوربرگ‌رینگ را تسخیر کرد_آفتاب شرق

مریم یزدانی
4 Min Read


به گزارش آفتاب شرق

پورشه هم چنان در تلاش است تا کارکرد ۹۱۱ را در پیست بهبود دهد و لپ تایم آن را کمتر کند. حتی GT3 قوی هم جای پیشرفت دارد، اما این کار لزوماً نیازمند ارتقا به RS نیست. با پشتیبانی شرکت تیونر مانتی، که پورشه از سال ۲۰۱۳ سهام عمده آن را در اختیار داشته است، ۹۱۱ GT3 بدون دستکاری موتور کارکرد زیاد بهتری را اراعه می‌دهد.

فیس‌لیفت GT3 (992.2) 911 که بیشتر از یک سال پیش رونمایی شد، اکنون با کیت مانتی شامل دیسک‌های آیرودینامیک فیبر کربنی روی چرخ‌های عقب برای افت درگ در دسترس است. مجموعه سبک‌وزن حاضر در این پکیج از رینگ‌های جلو ۲۰ اینچی و عقب ۲۱ اینچی منفعت گیری می‌کند که علتکاهش وزن کلی ۶ کیلوگرمی در قیاس با مدل مهم خواهد شد.

با پرداخت هزینه اضافی، می‌توان این خودروی مسابقه‌ای را به لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R با اندازه ۲۵۵/۳۵ ZR20 در جلو و ۳۱۵/۳۰ ZR21 در عقب تجهیزکرد. مانتی این چنین شلنگ ترمز بافته‌شده فولادی و سیستم تعلیق کویل‌اور چهارجهته با پشتیبانی‌فنرهای قابل تنظیم چهارجهته را اضافه می‌کند.

تغییرات آیرودینامیکی برای پورشه ۹۱۱ GT3

پورشه ۹۱۱ GT3 که خودش یک هیولای آیرودینامیکی است، با این کیت زیاد تر به جاده می‌چسبد. بال عقب بزرگ پهن‌تر شده و یک فلپ چرخان به آن اضافه شده است. قسمت عقب نیز به سمت داخل خم شده تا جریان هوا را بهبود دهد. مانتی این چنین با گسترش باله‌های عمودی، دیفیوزر عقب را اصلاح کرده است.

زیر بدنه به‌گفتن یک عنصر آیرودینامیکی بزرگ عمل می‌کند. پره‌های چرخان نزدیک به ۵۹ اینچ یعنی ۳۹ اینچ زیاد تر کشیده شده‌اند. برای این کار، مانتی پوششی را در زیر کف محفظه بار اضافه کرده است تا زیر بدنه ماشین را صاف کند.

لبه اسپویلر جلو تقریباً نیم اینچ زیاد تر از قبل امتداد یافته است. تکه جلوی زیر بدنه شامل باله‌های دیفیوزر تازه است، درحالی‌که کاناردهای سپر جلو، پکیج آیرودینامیک را تکمیل می‌کنند. حتی در پیکربندی جاده‌ای، ۹۱۱ GT3 با کیت مانتی ۳۵۵ کیلوگرم داون‌فورس تشکیل می‌کند. در حالت مخصوص پیست، این رقم به ۵۴۰ کیلوگرم افزایش می‌یابد.

کیت بدنه مانتی

۹۱۱ GT3 تازه در قیاس با نسخه پیش از فیس‌لیفت تجهیزبه کیت مانتی، ۲.۷۶ ثانیه سریعتر نوربرگ‌رینگ را طی می‌کند. «آیهانجان گوون»، قهرمان DTM، پشت فرمان این ماشین با لاستیک‌های چسبنده اختیاری زمان ۶:۵۲.۹ را در جهنم سبز ثبت کرد.

این پکیج در بهار آینده داخل ایالات متحده می‌شود و گارانتی کارخانه ماشین را باطل نمی‌کند. قیمت این آپشن اظهار نشده است، اما کیت مدل ۹۹۲.۱ از ۵۷,۳۰۰ دلار اغاز می‌شود که شامل رینگ‌های فورج‌شده ۱۵,۵۰۰ دلاری نیست.

مانتی این چنین یک کیت برای ۹۱۱ GT3 RS با قیمت ۱۱۶,۱۶۰ دلار و یک کیت برای نسل قبلی ۹۱۱ GT2 RS با قیمت ۱۱۳,۱۴۰ دلار اراعه می‌دهد.

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

TAGGED:
Share This Article