اینستاگرام در حال کار روی ویژگی جدیدی است که به گمان زیادً «Public Collections» نام خواهد داشت و بهکاربران اجازه میدهد تا پستهای گروهبندیشده موضوعی را در پروفایل خود به اشتراک بگذارند. متا با گسترش این ویژگی انگارً تصمیم دارد اینستاگرام را مقداری به پلتفرم پینترست (Pinterest) نزدیکتر کند.
ابتدا «الساندرو پالوزی» در ماه سپتامبر به این ویژگی اشاره کرده می بود. او تصویری را به اشتراک گذاشته می بود که نشان میداد کاربران میتوانند با وجود Public Collections، کالکشنهای خود را بسازند و آن را فقط برای برخی فالوورها یا همه آنها در دسترس قرار دهند. اکنون این گسترشدهنده یک بار دیگر نیز پستی درمورد آن انتشار کرده است که مشخص می کند اینستاگرام هم چنان مشغول گسترش Public Collections است.
ساخت کالکشن در اینستاگرام
اسکرینشات صفحه ابتدایی معارفه این ویژگی را مشخص می کند. در توضیحات داخلی صفحه نیز حرف هایشده که کاربران میتوانند با این ویژگی مجموعههایی را به پروفایل خود اضافه کنند.
ویژگی همانند به Pinterest در حال گسترش توسط اینستاگرام بهطور بالقوه علتمیبشود تا کاربران طیف گستردهتری از محتوا را تماشا کنند و این چنین گمان کشف سازندگان و ایدههای تازه توسط آنها را افزایش میدهد.

یقیناً این که ویژگی Public Collections اینستاگرام تا چهاندازه میتواند با پینترست رقابت کند، بهنحوه استقبال کاربران و تولیدکنندگان محتوا از این ویژگی بستگی دارد. با این حال، اگر متا آن را بهشیوه دلنشین و یکپارچه به پروفایل کاربران اضافه کند، به گمان زیادً افراد بیشتری را به خود جذب خواهد کرد. این چنین تمرکز پینترست بر کالکشنها و پیداکردن محتواهای بصری تازه برای کاربران هم چنان میتواند نسبت به ویژگی اینستاگرام برتری داشته باشد.
در نهایت باید اشاره کرد که این ویژگی تا این مدت در حال گسترش است و اشکار نیست چه وقتی در دسترس کاربران قرار میگیرد. این چنین کاملاً نمیتوان انتظار داشت که نهایتاً کاربران به این ویژگی دسترسی اشکار کنند.
منبع