افزایش30 هزار تومانی قیمت برنج ایرانی

افزایش۳۰ هزار تومانی قیمت برنج ایرانی_آفتاب شرق


به گزارش آفتاب شرق

سیدعلی طاهری اطاق‌سرا، رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل در او مباحثه با خبرنگار ایلنا از افزایش قیمت برنج ایرانی خبر داد و او گفت: اغاز اسفند سال قبل قیمت برنج ایرانی سیر افزایشی اشکار کرد و به طور مثال قیمت نوع طارم آن به طور تدریجی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان در هر کیلو نیز بالا رفت؛ این سیر افزایشی قیمت تا بعد از تعطیلات عید و ۱۰ روز قبل هم ادامه داشت اما از نزدیک به ۱۰ روز پیش تا بحال قیمت‌ها تثبیت شده و تغییری نداشته است.

او گفت: در پی این افزایش قیمت برنج طارم از نزدیک به ۶۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تا ۹۰ هزار تومان در هر کیلو تحول یافت یقیناً این قیمتی است که از کشاورزی خرید می‌شود و برنج طارم بسته‌بندی شده که به دست مصرف‌کننده نهایی در سراسر سرزمین می‌رسد ۱۱۰ هزار تا ۱۲۰هزار تومان در هر کیلو است.

خبر مهم برای همه کارگران | فرمول تعیین حقوق کارگران تحول می‌کند ؟_آفتاب شرق
خواندن

طاهری در ادامه گفت: علت افزایش قیمت این است که یکی از شرکت‌های بزرگ سرزمین حجم زیاد برنجی که در سال قبل به علت مازاد برنج در بازار در انبارها مانده می بود را از کشاورزان خرید و در طول ۱۰ تا ۱۵ روز کاری هم پول برنج خریداری شده را پرداخت کرد، در نتیجه این افزایش تقاضا برای برنج قیمت آن چنان که شرح داده شد، افزایش یافت.  

رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل اظهار کرد: این شرکت در نشستی که با یکی از وزارتخانه‌ها داشت بر سر خرید برنج‌های انبار شده به توافق رسید و در ابتدای امر و اغاز اسفند برنج را با قیمت ۶۸ هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان در هر کیلو از کشاورزان می‌خرید اما هر قدر خرید این شرکت ادامه اشکار می‌کرد قیمت کشاورزان برای برنج بالاتر می‌رفت و تا ۹۵ هزار تومان در هر کیلو هم پیش رفت تا این که سرانجام خرید آن ۱۰ روز پیش متوقف شد.

خبر تازه برای کارمندان | نظر دولت برای افزایش حقوق کارمندان
خواندن
آخرین مطالب

وی خاطرنشان کرد: زیاد تر خرید این شرکت از برنج‌کاران مازندرانی می بود اما از گیلانی‌ها هم خرید کرد.

گرانی برنج در پی افزایش نرخ دلار

طاهری افزایش نرخ ارز را هم بر افزایش قیمت برنج ایرانی موثر دانست و او گفت: افزایش تازه قیمت ارز که به گران شدن برنج‌های وارداتی انجامید نیز در افزایش تقاضا برای برنج ایرانی و بالا رفتن قیمت آن تاثییر داشت. با افزایش نرخ ارز قیمت برنج‌های خارجی ۱۰ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان بالا رفت.  

واریز سود شگفت انگیز برای این سهام عدالتی های تازه
خواندن

او گفت: با این حال نزدیک به ۲۵ درصد کشت پارسال تا این مدت فروخته نشده و در انبارها مانده که یقیناً این قسمت متعلق به تاجران است نه کشاورزان.

رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل پیش‌بینی کرد که در فصل برداشت برنج امسال قیمت‌ها همانند سال قبل سرکوب نشود و گفت: با این حال متاسفانه قیمت کشت برنج از ۴۰ میلیون تومان در هر هکتار در سال ۱۴۰۲ به ۵۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش اشکار کرده است.

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

وی خاطرنشان کرد: قیمت مطلوب برنج‌کار برای هر کیلو برنج با وجود هزینه‌ای که باید برای کشت برنج خرج شود رقمی نزدیک به ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلو است اما برای این قیمت تقاضایی وجود ندارد در نتیجه برنج‌کار ناچار است از سود خود کم کند تا بازار را از دست ندهد به نظر می‌رسد امسال برنج از برنج‌کار با قیمتی بین ۸۵ تا ۹۵ هزار تومان خریداری شود.

سورپرایز سهام عدالتی ها در راه است | واریز میلیونی سود سهام عدالت بزودی در حساب خانوار
خواندن

طاهری از حالت خوب ذخایر آبی خبر داد و او گفت: امیدواریم تا آخر برداشت همین حالت برقرار باشد و مشکل تامین آب نداشته باشیم.

وی در نهایت برآورد کرد که محصول برنج امسال از شالیزارهای مازندران به بیش‌تر از یک میلیون تن برسد./ ایلنا

 

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار



منبع

About The Author