سهام عدالت

غافلگیری دولت برای سهام عدالتی ها | افت قیمت نمادهای حاضر در پرتفوی سهام عدالت_آفتاب شرق


به گزارش آفتاب شرق

سهام عدل | مرحله سوم سود سهام عدلمربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال قبل می بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.بنابر اظهار مسئولان سازمان بورس، به گمان زیاد مرحله سوم و تسویه سود سهام عدلکارکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد می بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست. اکنون این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه samanese.ir جاماندگان سهام عدل و تکمیل نمودن فرم ثبت نام سهام عدل جاماندگان عمل های ملزوم را انجام بدهند.

امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)، قیمت سهام عدل ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال همه افزایش اندوخته های شرکت های بورسی در این سهام به ۸ میلیون ۱۵۷ هزار و ۵۰۲ تومان رسید.

 شاخص کل بازار بورس نیز با ۱۹۰۱۴ واحد افت در ارتفاع ۲.۲۸۵.۹۶۴ و شاخص هم  وزن در ارتفاع ۷۵۸.۱۳۶ واحدی قرار گرفته است.

 قیمت معامله های امروز بازار بورس۳۸۲۳ میلیارد تومان می بود که در نهایت قیمت کل بازار بورس را در رقم ۷۸۹۶هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فملی،فولاد،شپنا،وبملت،شستا،شتران و شبندر صورت گرفت و شاخص های آریا،فجهان،خاور،شگویا،هرمز،وسپهر و شبصیر بیشترین تاثییر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند. زیاد تر نمادهای حاضر در پرتفوی سهام عدل در معامله های امروز با افت قیمت روبه رو شدند.

قیمت سهام عدل ۵۳۲ هزار تومانی در ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بعد از آخر معامله های امروز بازار بورس ایران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت سهام عدل ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۹ میلیون و ۱۲۷ هزار و۲۳۷ تومان رسید.

سهام عدالت

غافلگیری دولت برای واریز زودهنگام سود سهام عدل

اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدل اطلاعات حسابی خود را ابراز و مشکلات را از بین بردن کنند سود برای آنها واریز می‌شود این چنین همراه با این سود، سود سنوات قبل را هم دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدل نکاتی را نقل کرد.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی او گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدل را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند علت سود سهام عدل را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدل می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب طویل مدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدل اطلاعات حسابی خود را ابراز و مشکلات را از بین بردن کنند سود برای آنها واریز می‌شود این چنین همراه با این سود، سود سنوات قبل را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدل که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی حرف های می بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدل را پرداخت کنیم یقیناً باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس اشکار کند.

در ادامه جزئیات تازه از واریز سود سهام عدل را بخوانید.به حرف های مقامات سازمان بورس، به گمان زیادً فرآیند سوم و تسویه سود سهام عدل برای سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها در ماه خرداد انجام خواهد شد. برای دریافت این سود، نیازی به مراجعه به هیچ وبسایتی نیست.

انتهای آذر ماه سال قبل می بود که مرحله اول سود کارکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدل به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدل هم ۲۴ اسفندماه می بود.

سود سهام عدالتی که بنابر اظهار سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدل ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند یقیناً که مقدار دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

سود سهام عدالتی که بنا می بود در دو مرحله پرداخت شود، اما بدعهدی برخی از شرکت‌ها جهت شد تا سود سال مالی ۱۴۰۱ سه مرحله‌ای شود. در همین جهت هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس حرف های می بود: متاسفانه با وجود پیگیری‌های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدل خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان عمل های قانونی ملزوم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا سپس از تامین وجه از سوی شرکت‌های اندوخته پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرده می بود: شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مرحله های اول و دوم سود سهام عدل خود به حساب‌های سمات واریز نکرده اند شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده اند.

اکنون بنابر اظهار رئیس سازمان بورس به گمان زیاد واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدل خرداد ماه خواهد می بود؛ در همین جهت هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس شب قبل در رسانه ملی او گفت: مجموعه اتفاقاتی رقم خورد که جهت شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدل را پرداخت کنند.

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار



منبع

About The Author