"سلامت معنوی" باید برای جامعه پزشکی تبیین شود

فقط ۱۰ درصد ماماها پروانه مطب دارند_آفتاب شرق


به گزارش آفتاب شرق

به گزارش گروه اجتماعی ، محمد رئیس‌زاده؛ رئیس کل سازمان نظام پزشکی در جشن روز ماما که با وجود پرشکوه نمایندگان جامعه مامایی از سراسر سرزمین برگزار شد، اظهار کرد: زیربنای مهم گسترش پایدار و اقتدار هر سرزمین تناسب مستقیم با نیروی جوان مولد دارد و حتماً یکی از مولفه‌های تحکیم جمعیت سالم مولد، کارکرد جامعه عظیم ۷۶ هزار نفری مامایی سرزمین است. از این منظر جامعه مامایی قیمت بالایی دارد و باید برای تحقق آینده سرزمین برای جامعه مامایی اندوخته گذاری‌های کلان در سپس علمی و کارکردی انجام شود. این اندوخته گذاری‌های کلان لازمه گسترش و تعالی و جوانی جمعیت است. اگر ما می‌خواهیم از این سیاه چاله جمعیتی بیرون بیاییم و از آن پنجره طلایی جمعیت منفعت گیری کنیم، حتما باید قدر جامعه مامایی را بدانیم.

سیستوسکوپی؛ روشی برای تشخیص و درمان مشکلات مثانه
خواندن

رئیس‌زاده این چنین به آمار قابل دقت افت جمعیت در سال‌های قبل اشاره و فرمود: ما در سال‌های ۹۲ تا ۴۰۰  یک شیب وحشتناک رو به نزول جمعیتی داشتیم. در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۲ و ۴ دهم درصد افت موالید داشتیم. این افت را تا این مدت داریم اما شدت شیب کمتر شده است با عمل های خوبی که در این دولت و با تلاش وزارت بهداشت  شده است شدت نزول کمتر شده است. 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی سرزمین تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۴ هزار تولد داشتیم. طی سال ۱۴۰۱ یک میلیون و۷۵ هزار و در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۷ هزار به این علت کاهش۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، به مقدار ۳.۶ درصد بوده اما درصد افت موالید سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ به مقدار ۱.۶ بوده و جلوی سقوط آزاد افت موالید گرفته شده است.

اغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت_آفتاب شرق
خواندن

وی با استناد به آخرین آمار سازمان نظام پزشکی او گفت: از ۷۶ هزار نفر جمعیت مامایی سرزمین تنها ۱۰درصد آن‌ها پروانه مطب دارند. یعنی ۷هزار و ۷۱۲ پروانه فعال مامایی داریم.  یکی از با اهمیت ترین مولفه‌های تشویق به فرزندآوری این است که دوران زایمان و بارداری به توانایی خوشایند و مطمئنی تبدیل شود و  هر مقدار این توانایی شیرین باشد، تکرار آن محتمل‌تر خواهد می بود و جمعیت عظیم جامعه مامایی در تشکیل این توانایی خوشایند نقش مهمی دارند که باید به کار گرفته شوند و این حقیقت‌ها را باید مسئولان گرامی سرزمین بدانند. جشن روز ماما باید یک جشن واقعی افزایش جمعیت سالم و قوی باشد وحتما ما باید به آینده امیدوار باشیم و موظفیم که به نسل تازه امید و نشاط بدهیم.

شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه تازه کرونا در سرزمین/ علائم خفیف و همانند سرماخوردگی است
خواندن
آخرین مطالب

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

اخبار تکنولوژی

کسب وکار



منبع

About The Author