وام بازنشستگان

نحوه دریافت وام بازنشستگان با دو مبلغ ۲۰۰ و ۵۰۰ میلیونی_آفتاب شرق


به گزارش آفتاب شرق

وام بازنشستگان یکی از مطالبات قشر بازنشسته بوده در قالب وام الزامی، وام خرید جهیزیه و مواردی دیگر پرداخت می‌شود شرایط ضامن و بازپرداخت وام بازنشستگان متفاوت است. وام بازنشستگان حالت ثابتی ندارد و شرایط و مولفه‌های مختلفی بر آن اثرگذار است. وام بازنشستگان مدام یکی از پر او گفت و گو ترین موضوعات مجلس محسوب میشود. تازه ترین اخبار درمورد وام بازنشستگان را در سایت خبرآزاد بخوانید.

صندوق بازنشستگی کشوری در سال‌های تازه طی ۸ مرحله عمل به پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان کرده است که در تازه ترین مرحله، مبلغ وام ازدواج فرزندان بازنشستگان به ۳۵ میلیون تومان رسیده است. این وام شامل فرزندانی است که عقدنامه آنها در بازه وقتی اول فروردین ماه ۱۳۹۸ (۱۳۹۸/۱/۱) تا بحال ثبت شده و حداقل یک بار در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق ثبت نام کرده‌اند

صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرده که تسهیلات ازدواج فقطً به ازدواج اولیه فرزند تعلق می‌گیرد و اگر فرزند بازنشسته برای بار دوم ازدواج کند وام ازدواج به او تعلق نمی‌گیرد و در صورتی که پدر و مادر هر دو مشترک صندوق باشند، فقطً یک فقره تسهیلات به فرزندان ایشان پرداخت می‌شود.

اقساط وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری در سال جاری دقیقا ماهی یک میلیون و ۶۰ هزار و ۶۰۶ است. یقیناً برای کارمزد ۴ درصد، بابت قسط اول، سیزدهم و بیست‌وپنجم یعنی ماه‌های ابتدایی هر سال رقم فرد دیگر از متقاضیان وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری دریافت می‌کنند. طوری که در ماه اول رقم اقساط وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و این عدد در ماه‌های سیزدهم و بیست‌وپنجم به‌ترتیب نزدیک به ۹۳۳ هزار تومان و ۴۶۶ هزار تومان است.

خبر مهم برای کارگران؛ همسان‌سازی حقوق کارگران انجام شد؟
خواندن
آخرین مطالب

متقاضیان برای دریافت این وام باید به یکی از دو نشانی www.sabasrm.ir و www.cspf.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام و بارگذاری اصل مدارک موردنیاز عمل نمایند.

بعد از پایان مهلت ثبت نام، اسبق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، منفعت‌مندی از سایرتسهیلات، مقدار حقوق و راستی آزمایی مدارک ارسالی و اعمال شرایط پیش حرف های شده مورد بازدید و برتری بندی قرار گرفته و بر پایه مقدار اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اظهار می‌شود.

همانطور که اشاره شد وام ازدواج فرزندان بازنشستگان یک وام مضاعف بر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج است که به کلیه ایرانیانی که برای اولین بار ازدواج می‌کنند تعلق می‌گیرد. در واقع اگر یک فرزند بازنشسته کشوری ازدواج کند، می‌تواند از هر دو وام بدون آنکه محدودیتی برای او تشکیل شود منفعت گیری کند.

وام ازدواج فرزندان بازنشستگان ۳۵ میلیون تومان است در حالیکه تسهیلات قرص‌الحسنه ازدواج بنا بر شرایط سنی زوج یا زوجه می‌تواند ۳۰۰ میلیون یا ۳۵۰ میلیون تومان باشد. در واقع در سال ۱۴۰۳ مطابق تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وام ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ و زوجه‌های زیر ۲۳ سال، ۳۵۰ میلیون تومان است و به افراد بالای ۲۵ سال وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی تعلق می‌گیرد.

یارانه بگیران متقاضی وام این فرصت ویژه را از دست ندهید
خواندن

مسئله‌ای که در خصوص وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج وجود دارد این است که تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به افرادی که سپس از ۱۴۰۱/۱/۱ ازدواج کرده‌اند تعلق می‌گیرد، در حالیکه وام ازدواج بازنشستگان به فرزندان بازنشستگانی که سپس از ۱۳۹۸/۱/۱ ازدواج کرده‌اند اعطا می‌شود.

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

 نحوه ثبت نام وام بازنشستگان ۵۰۰ میلیونی با سود ۴ درصدی

مشتریان حقیقی و حقوقی بانک رفاه کارگران که مایل به دریافت وام از این مجموعه می باشند امکان برخورداری از مطرح «حرکت» آن را دارند. سقف تسهیلات این مطرح برای مشتریان حقیقی ۵۰۰ میلیون تومان و برای مشتریان حقوقی ۳ میلیارد تومان اظهار شده است.

 افراد حقیقی و حقوقی که مایل به دریافت وام ۵۰۰ میلیونی و ۳ میلیارد تومانی بانک رفاه می باشند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده جاری بدون دسته چک داشته باشند. ضمنا باید از زمان سپرده گذاری و میانگین حساب آن‌ها دست کم شش ماه قبل باشد تا بتوانند برای این تسهیلات خواست بدهند. افراد به منظور دریافت این تسهیلات نیازمند معارفه ضامن رسمی می باشند. سود این وام با دقت به زمان زمان ماندگاری سپرده در بانک تعیین شده و بین چهار تا ۲۲ درصد متفاوت است. افراد سپس از دریافت این وام تا ۳۶ ماه زمان بازپرداخت را خواهند داشت.

واریز 2/520/000 برای این خانوارها از این ماه | پرداخت یارانه نقدی تشویقی قبل از یلدا
خواندن

افراد حقیقی که شرایط دریافت وام را دارند و نرخ سود برای آن‌ها ۲۲ درصد تعیین شده است باید هر ماهه ۱۹ میلیون و ۹۵ هزار و ۲۲۷ تومان قسط بپردازند. کل سود این تسهیلات ۱۸۷ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۱۵۷ تومان بوده و جمع رقم وام و سود آن نیز به ۶۸۷ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۱۵۷ تومان می‌رسد.

بانک رفاه کارگران یکی از بانک‌های دولتی سرزمین است که با مقصد پشتیبانی به تامین رفاه و تشکیل تسهیلات ملزوم برای از بین بردن نیازمندی‌های طبقه کارگر سال ۱۳۳۹ فعالیت خود را اغاز کرد. نخستین شعبه این بانک در شعبه مرکزی تهران و سپس اصفهان افتتاح شد. اکنون این مجموعه با زیاد تر از هزار و ۱۲ شعبه به مشتریان خود خدمت رسانی می‌کند.

وام بازنشستگان

مبلغ اقساط وام سریع ۲۰۰ میلیون تومانی بانک رفاه کارگران چه مقدار است؟

افرادی که همه مبلغ وام مذکور را دریافت می‌کنند، با دقت به سود ۱۸ درصدی و بازپرداخت ۱۰ ماهه باید هر ماه حداقل ۲۱ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۸۳۶ تومان قسط بدهند. کل سود این تسهیلات به ۱۶ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۳۵۶ تومان می‌رسد و جمع رقم وام و سود ان نیز ۲۱۸ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۳۵۶ تومان اظهار شده است.

این روزها خدمات بانکداری الکترونیک جزو مسائلی است که بیشتر از هر چیز نگاه مردم را در رابطه بانک‌ها به خود جلب می‌کند. در واقع، کیفیت اراعه خدمات بانکداری الکترونیک توسط بانک‌ها تبدیل به ملاکی برای انتخاب بانک مورد نظر برای افتتاح حساب از سوی مردم شده است.

صفر تا صد انحصار وراثت سهام عدالت متوفیان
خواندن

در این بین اپلیکیشن‌های اندرویدی همراه بانک جزو راه‌های مهم اراعه خدماتی بانکی از سوی بانک به مشتریان برداشت می‌شود. بانک مسکن با اپلیکیشن همراه بانک مسکن تلاش کرده تا خدمات تعداد بسیاری را به طور آنلاین به مشتریان خود اراعه دهد و برنامه‌ای را انتشار کرده که داشتن آن برای همه مشتریان این بانک الزامی به حساب می‌آید.

بعد از افتتاح حساب در یکی از شعب بانک مسکن، می‌توانید به خدمات همراه بانک مسکن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز دسترسی داشته باشید و تعداد بسیاری از کارهای بانکی خود را به طور آنلاین انجام دهید. دسترسی به جزئیات سپرده و کارت خود از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن است.

شما می‌توانید خواست ارسال صورت حساب به ایمیل خود را نیز داشته باشید که از جمله دیگر قابلیت‌های دلنشین برنامه اندرویدی همراه بانک مسکن است.

انتقال وجه یکی از آن دسته عملیات‌های پرتقاضا است که مشتریان هر بانکی به آن در طول روز نیاز اشکار می‌کنند. شما به پشتیبانی اپلیکیشن همراه بانک مسکن به راحتی می‌توانید از کارت و سپرده خود به حساب دیگران وجه انتقال دهید.

در واقع انتقال وجه از راه حلهای گوناگون از جمله روش پرطرفدار و متداول کارت به کارت از جمله مزایای برنامه همراه بانک مسکن برای مشتریان است. شما می‌توانید به راحتی رسید انتقال وجه را نیز به فرد مورد نظر ارسال نمایید.

اگر متقاضی وام غیر حضوری هستید ، بخوانید
خواندن

تسهیلات از جمله دیگر خدمات این اپلیکیشن است که بدون شک برای مشتریان بانک مسکن مسئله حائز اهمیتی به شمار می‌آید. شما می‌توانید اطلاعات اقساط را دریافت نمایید و در صورت لزوم برای پرداخت اقساط تسهیلات خود نیز از طریق همین اپلیکیشن عمل نمایید. این چنین خدمات مربوط به چک هم در این برنامه تعبیه شده که با منفعت گیری از آن می‌توانید کارهایی نظیر استعلام چک را انجام دهید.

پرداخت قبوض از دیگر عملیات‌های پرداخت است که مشتریان هر بانکی به آن نیاز دارند. شما می‌توانید به سادگی با منفعت گیری از همراه بانک مسکن، از قبوض خدماتی خود استعلام بگیرید و نسبت به پرداخت‌ها نیز عمل کنید. این چنین، برای برخی دیگر از خدمات پرداخت نظیر خرید شارژ و بسته اینترنت که اتفاقا جزو عملیات‌های پرتقاضا نیز به حساب می‌آیند، می‌توانید رفع کردن نیازهای خود را برعهده اپلیکیشن همراه بانک مسکن بگذارید

خواست‌هایی نظیر مسدود نمودن کارت یا اظهار مفقودی کارت نیز از طریق این برنامه میسر شده است. در نهایت، باید او گفت که ویژگی دلنشین نرخ ارز نیز در این برنامه قرار گرفته است.

همراه بانک مسکن یک برنامه کاربردی و یقین برای مشتریان بانک مسکن است و نصب آن را به مشتریان این بانک پیشنهاد می‌کنیم./ اقتصاد۱۰۰

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار



منبع

About The Author