به گزارش آفتاب شرق
برند خودروسازی چینی بیوایدی (BYD) در ابتدا بهگفتن تولیدکننده خودروهای همهبرقی داخل بازار استرالیا شد. این برند اکنون با افزایش تقاضا برای مدلهای پلاگین هیبریدی مواجه شده و درحال گسترش سبد محصولات خودش است.
«استفن کالینز»، مدیر اجرایی BYD استرالیا، میگوید نسبت فروش خودروهای پلاگین هیبریدی به مدلهای همهبرقی اکنون نزدیک به ۶۰ به ۴۰ است. علت مهم وجود این نسبت، استقبال مشتریان از پیکاپ دوکابین پلاگین هیبریدی شارک ۶ بوده است.
«سدید حسن»، مدیر محصولات BYD استرالیا، نیز حرف های است که ترکیب جاری فروش و شرایط متغیر بازار، روی استراتژی آینده مدلهای این برند تأثیر گذاشته است. این شرایط متغیر علتتمرکز زیاد تر روی خودروهای پلاگین هیبریدی شده است.
این استراتژی در دور بعدی اراعه محصولات بیوایدی و برند لوکس دنزا کاملاً مشهود است. این دو برند شش محصول تازه شامل چهار مدل پلاگین هیبریدی را از نوامبر امسال تا اغاز سال ۲۰۲۶ اراعه خواهند کرد.
خودروهای پلاگین هیبریدی تازه بیوایدی را بشناسید
از بین این چهار شاسیبلند تازه، دو مدل سیلاین ۵ و سیلاین ۸ و دو مدل دیگر شاسیبلندهای آفرود دنزا B5 و دنزا B8 می باشند.
دو مدل دیگر BYD که بهزودی اراعه خواهد شد، هاچبک برقی آتو ۱ و شاسیبلند کوچک برقی آتو ۲ می باشند که هر دو طی یک ماه آینده داخل بازار خواهند شد.
بیوایدی تأثیر قابلتوجهی بر جدول فروش ماشین در استرالیا داشته است. این برند چینی در ماههای آگوست و سپتامبر با ثبت فروش ۵۰۸۴ دستگاه (افزایش ۱۷۸.۴ درصدی) در رتبه ششم قرار گرفت و درمجموع امسال در رتبه هشتم قرار دارد (افزایش ۱۴۹.۸ درصدی).
پرفروشترین مدل BYD در سال ۲۰۲۵ تا بحال شارک ۶ پلاگین هیبریدی است. این مدل با ورود قوی به بازار، تا سپتامبر امسال ۱۴,۱۱۱ دستگاه فروش داشته است.
در رتبه دوم سیلاین ۷ با فروش ۸۴۸۳ دستگاه قرار دارد. این ماشین در چند ماه تازه برای کسب گفتن محبوبترین خودروی برقی استرالیا رقابت نزدیکی با تسلا مدل Y داشته است.
سومین مدل پرفروش BYD در سال جاری، شاسیبلند پلاگین هیبریدی سیلاین ۶ است. این مدل در اولین سال کامل اراعه خود توانست فروش ۶۷۹۳ دستگاه در استرالیا را ثبت کند.

اگر روال فروش موفق BYD در استرالیا ادامه یابد، این برند امیدوار است تا آخر سال ۲۰۲۶ به یکی از سه برند برتر خودرویی در این سرزمین تبدیل شود. بی وای دی امیدوار است از برندهای معتبری همانند کیا، مزدا و هیوندای و این چنین برندهای چینی رقیب همانند گریت وال موتورز، امجی و چری پیشی بگیرد. این بخشی از برنامه BYD برای تبدیل شدن از یک «برند تازهداخل» به یک «برند معتبر» است.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی 

 
			 
		 
		 
		