به گزارش آفتاب شرق
هیوندای ونیو یکی از پرفروشترین مدلهای برند کرهای است که تقریباً در همه بازارها به جز اروپا در دسترس قرار دارد. شش سال بعد از اراعه اولیه، نسل تازه این شاسیبلند کوچک با طراحی بهروز، ابعاد بزرگتر و فناوری گسترش یافتهتر، داخل هند میشود.
نمای بیرونی بازطراحیشده، نشانههایی از هیوندای اکستر کوچکتر دارد و شخصیت اسپرت قبلی خود را با ظاهر خشنتر و فرم مربعیتر جانشین کرده است.
در نمای جلو، ناظر چراغهای دوبخشی تازه شامل چراغهای روز دوشاخ، چراغهای LED چهار پرتو و یک نوار نورانی همهعرض در کنار جلوپنجره جعبهای و اسکید پلیت فلزی بزرگ هستیم.
در نمای جانبی گلگیرهای تراشخورده شبیه توسان، روکش براق ستون C و فرم کلی قائمتر قابل مشاهده است.
تغییرات دیگر نسل تازه هیوندای ونیو
ابعاد ونیو مقداری تحول کرده است: نسل تازه ۴۸ میلیمتر بلندتر و ۳۰ میلیمتر عریضتر شده است، درحالیکه فاصله بین دو محور با ۲۰ میلیمتر افزایش به ۲۵۲۰ میلیمتر رسیده است. بااینحال، طول کلی با ۳.۹۹ متر بدون تحول باقی مانده است.
در نمای عقب، چراغهای همهعرض همانند به محصولات اوپل به نظر میرسد و یک اسکید پلیت بزرگ، زیاد تر سپر عقب را پوشانده است. رینگهای آلیاژی ۱۶ اینچی تازه برای ارتفاع این شاسیبلند که باربندهای بزرگتری هم دارد، نسبتاً کوچک به نظر میرسند.
در داخل، یک نمایشگر پانورامای منحنی تازه شامل دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی قرار دارد. داشبورد بازطراحیشده با دریچههای تهویه مطبوع مدرن و عبارت ونیو، با یک کنسول مرکزی تازه دارای کنترلهای فیزیکی ترکیب شده است. فرمان تازه دارای یک نشان چهارنقطهای شبیه آیونیک ۵ است.
فضای داخلی با رنگهای سرمهای تیره و خاکستری کبوتری همراه با نورپردازی محیطی سفید و صندلیهای چرمی طراحی شده است.

با وجود بهروزرسانی نسلی، ترکیب پیشرانهها بدون تحول باقی مانده است. این مدل با موتور بنزینی ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی با قوت ۸۲ اسب بخار، موتور ۱ لیتری توربوشارژ با قوت ۱۱۸ اسب بخار و موتور ۱.۵ لیتری توربودیزل با قوت ۱۱۴ اسب بخار قابل خواست است.
بسته به تیپ، خریداران میتوانند بین دنده دستی، جعبهدنده اتوماتیک با مبدل گشتاور یا گیربکس متغیر مدام یکی را انتخاب کنند که همه انها قوت را به چرخهای جلو منتقل میکنند.
هیوندای قرار است قیمت ونیو تازه را در ۴ نوامبر برای بازار هند و سپس دیگر بازارها اظهار کند.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
