رژیم غذایی پرنمک خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد؟

رژیم غذایی پرنمک خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد؟_آفتاب شرق

[ad_1]
به گزارش آفتاب شرق

به گزارش خبرنگار اجتماعی ، سازمان جهانی بهداشت (WHO) تخمین می‌زند که ۵ درصد از بزرگسالان در سطح جهان با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

متخصصان در تلاشند تا راه حلهای درمانی مؤثر را اشکار کنند و یکی از حوزه‌های مورد دقت، رژیم غذایی افراد است. شواهد نشان خواهند داد که پیروی از یک رژیم غذایی سالم و اجتناب از مواد غذایی زیان اور همانند فست‌فودها می‌تواند به افت خطر افسردگی پشتیبانی کند.

مطالعه‌ای که به‌تازگی در The Journal of Immunology انتشار شده، به بازدید رابطه مصرف رژیم غذایی پرنمک و علائم افسردگی‌ در موش‌ها پرداخته است.

نتایج نشان داد که موش‌هایی که رژیم غذایی پرنمک دریافت کردند، علائمی شبیه افسردگی‌ را نشان دادند؛ این نتایج روزنه‌های جدیدی را در عرصه تحقیقات برای بازدید افسردگی و درمان‌های احتمالی آن باز می‌کند.

محققان به جستوجو بازدید تأثیر مصرف زیاد نمک بر افسردگی در موش‌ها بودند. ابتدا، آن‌ها آزمایش کردند که آیا موش‌هایی که رژیم غذایی پرنمک دریافت کرده‌اند، علائم افسردگی را نشان خواهند داد یا خیر.

موش‌ها به زمان ۵ تا ۸ هفته یا رژیم غذایی معمولی یا پرنمک دریافت کردند. محققان از چندین روش برای بازدید حرکت موش‌ها منفعت گیری کردند. این چنین محققان یک گروه کنترل از موش‌هایی داشتند که حالات افسردگی‌گونه داشتند.

نتایج حاکی از آن می بود که موش‌هایی که رژیم غذایی پرنمک دریافت کردند، رفتارهایی شبیه با موش‌های گروه کنترل نشان دادند. این مشخص می کند که رژیم غذایی پرنمک علتابراز رفتارهای همانند به افسردگی‌ در موش‌ها شده است.

محققان این چنین دریافتند که این موش‌ها دچار افزایش تشکیل انواعی از مولکول‌ها به نام “سیتوکین IL-17A بودند، که با علائم افسردگی مرتبط است.

تحلیل‌های آن‌ها نشان داد که برخی از سلول‌ها مقدار بیشتری از این سیتوکین‌ها را تشکیل کرده‌اند و این چنین سطوح بالاتری از آن در طحال و مغز موش‌ها مشاهده شد. این مشخص می کند که رژیم‌ غذایی پرنمک تشکیل این سیتوکین را تحریک کرده‌است.

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

پژوهشگران می‌گویند برای دریافتن این که آیا این مطالعه در انسان‌ها نیز نتایج شبیهی خواهد داشت و اثرات طویل مدت آن چه خواهد می بود، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

بر پایه گزارش مدیرکال نیوزتودی، مصرف بیشتر از حد نمک یا سدیم می‌تواند خطر مشکلاتی همانند سختی خون بالا، سرطان معده، پوکی استخوان و سکته مغزی را افزایش دهد.

کارن زد برگ، متخصص تغذیه به Medical News Today گفت که: مصرف زیاد سدیم به اختصاصی برای قلب و کلیه‌ها زیاد زیان اور است. افرادی که بیماری قلبی، بیماری کلیوی، دیابت یا کبد چرب دارند باید مصرف سدیم خود را به دقت تحت نظر قرار دهند تا حالت خود را بدتر نکنند.

راهنمای رژیم غذایی پیشنهاد می‌کند که بزرگسالان سالم مصرف سدیم خود را به ۲,۳۰۰ میلی‌گرم در روز محدود کنند. این عدد امکان پذیر زیاد به نظر برسد، اما معادل یک قاشق چایخوری نمک است. 

این چنین افراد در زمان مصرف مواد غذایی، می‌توانند برچسب‌ها را به دقت بازدید کنند تا ببینند چه مقدار سدیم مصرف می‌کنند.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

[ad_2]

منبع

Share This Article
برچسب‌ها
ChatGpt OpenAI zwnj آلمان آمریکا آیفون استقلال اسپانیا انویدیا انگلیس اپل ایتالیا ایران ایران خودرو ایلان ماسک اینتل اینستاگرام بارسلونا بازار خودرو بازی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس بایرن مونیخ برزیل تبلیغات تحقیق ترکیه تصویر نجومی تلگرام تیم ملی تیم ملی ایران جام جهانی جام حذفی جدول جهان حقوق بازنشستگان حقوق بازنشستگان 1402 حقوق بازنشستگان 1403 حقوق بازنشستگان افزایش یافت حقوق بازنشستگان این ماه حقوق بازنشستگان بالاخره اصلاح شد؟ حقوق بازنشستگان بانکی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان جدید حقوق بازنشستگان در سال آینده حقوق بازنشستگان دولت حقوق بازنشستگان کارگری ذوب آهن رئال مادرید رسانه رقابت زمین سامسونگ سایپا سرطان سهام عدالت سهام عدالت ارزش سهام عدالت امروز سهام عدالت ثبت نام سهام عدالت جاماندگان سهام عدالت خانوارها سهام عدالت سود سهام عدالت فروش سهام عدالت وام شیائومی عربستان فدراسیون فوتبال فوتبال فوتبال ایران قطر قلب لالیگا لیگ برتر لیگ قهرمانان لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان اروپا مایکروسافت متا مشکلات مصاحبه مغز ناسا نساجی هواوی هوش مصنوعی واردات خودرو والیبال پایتخت پرسپولیس چین ژاپن کپی لینک گوگل یارانه نقدی یارانه نقدی 1 میلیونی یارانه نقدی 1402 یارانه نقدی افزایش یارانه نقدی ۳۰۰هزار تومانی یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی یورو
تبلیغات متنی