به گزارش آفتاب شرق
خودروسازان ژاپنی آماده معارفه نسل تازه موتورهای احتراق داخلی برای محصولات خودشان خواهد شد. آنها همه نبوغ خود را به کار گرفتهاند تا موتور درونسوز را زنده نگه دارند. خودروسازان ژاپنی موتورهایی که میتوانند با سوخت مصنوعی نیز کار کنند، اراعه کردهاند.
تویوتا، سوبارو و مزدا همه تلاششان را کردهاند تا موتورهای درونسوز را زنده نگه دارند. نزدیک به یک سال پیش، این ۳ خودروساز از شراکت خود برای گسترش نسل تازه موتورهای درونسوز خبر دادند. اکنون، آنها نخستین نمونه پیشرانه مشترک خود را معارفه کردهاند. این موتور که با سوخت مصنوعی کار میکند، در نمایشگاهی در اوزاکای ژاپن معارفه شد.
موتور درون سوز ژاپنیها با سوخت مصنوعی کار میکند
سوخت موردنیاز این موتور با راهکار ابتکاری شرکت ENEOS فراهم خواهد شد. ENEOS شرکتی ژاپنی است که سپتامبر ۲۰۲۴، راهکار تشکیل بنزین مصنوعی خود را معارفه کرد. بنزین مصنوعی ژاپنیها از ترکیب هیدروژن و دی اکسید کربن ساخته شده است. این سوخت مصنوعی قابلیت تشکیل و بازیابی دارد. خودروی تجهیزبه سیستم شرکت ENEOS میتواند روزانه ۴۲ گالن (۱۵۹ لیتر) سوخت مصنوعی تشکیل کند.
شراکت تویوتا، مزدا و سوبارو به تشکیل موتورهای مخصوص ژاپنیها میانجامد و این موتورها میتوانند با سوختهای بدون کربن همانند هیدروژن مایع، سوخت زیستی و سوخت مصنوعی کار کنند. تویوتا اکنون ۳ موتور چهارسیلندر خطی را در دست گسترش دارد. مزدا روی گسترش موتورهای دوار (روتاری یا چرخشی) به همراه اسکای اکتیو زد چهارسیلندر کار میکند. سوبارو نیز که در گسترش موتورهای باکسر تخصص دارد، میخواهد نسل تازه این پیشرانه را تشکیل کند.
نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵ رویدادی ششماهه است که بر فناوریهای پیشرفته پافشاری میکند. این اتفاقات بیشتر از ۱۶۰ شرکتکننده از سراسر جهان دارد و کشورهای چین و ایالات متحده نیز در آن حضوری پررنگ دارند. شرکتهای حاضر در این نمایشگاه آخرین دستاوردهایشان را حاضر کردهاند تا پیشرفت های فناوری فضایی، پزشکی، روباتیک، وسایل نقلیه پرنده و دیگر صنایع و محصولات نسل بعدی را نمایش بدهند.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی