افتاب شرق – «جشنواره هنرهای تجسمی جوانان» باید از رویدادی که یک‌بار در سال برگزار می‌شود به «پلتفرمی مستمر» برای شراکت جوانان تحول هویت اشکار کند!_آفتاب شرق

مریم یزدانی
5 Min Read

[ad_1]
به گزارش آفتاب شرق

مدیر هنری جشنواره تجسمی جوانان:

«جشنواره هنرهای تجسمی جوانان» باید از رویدادی که یک‌بار در سال برگزار می‌شود به «پلتفرمی مستمر» برای شراکت جوانان تحول هویت اشکار کند!

 

کیانوش غریب‌پور فرمود اهمیت جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به این علت است که میدان زندگی و فکر در دست جوان‌ها است و تحول در هویت بصری و لوگوی جشنواره باید مطابق با فرهنگ جوان‌ها باشد.

به گزارش افتاب شرق، کیانوش غریب پور مدیر هنری جشنواره تجسمی جوانان با اشاره به اهمیت دقت به فرهنگ جوانان در این اتفاقات او گفت: هویت بصری و استراتژی برند یکی از با اهمیت ترین مباحث در حوزه اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان است و هویت یکپارچه و هماهنگ، یقیناً که فراتر از طراحی پوستر است و در این دوره لوگو را تحول دادم؛ چرا که لوگو قبلی از لحاظ گرافیکی و گسترش عناصر بصری، تحرک نداشت و بی‌عمل می بود. تلاش کردم در طراحی تازه ظرفیتی برای گسترش وجوه گرافیکی تشکیل شود و اسم جشنواره را با خودش حمل کند.

وی فرمود: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان باید از رویدادی که یک‌بار در سال برگزار می‌شود، به پلتفرمی مستمر برای شراکت جوانان در طول سال تحول هویت اشکار کند.

غریب‌پور با انتقاد از برخی جشنواره‌های هنری در ادوار قبل با هویت‌های پراکنده طراحی و برگزار می‌شدند، به الزام طراحی یکپارچه و هویت‌سازی برند جشنواره‌ها اصرار کرد و او گفت: با دقت به توانایی‌های قبل خودم به گفتن داور در این جشنواره و طراح در رویدادهای دیگر باید بگویم که در قبل، پوستر تکیه‌گاه کلیّت هویت بصری یک اتفاقات می بود اما تحت تأثیر مدیاهای گوناگون و اتفاقاتی که در برندهای حیطه صنعت و کسب و کار افتاده، مفهوم گسترش هویت دیداری به یک پهنه بزرگتر، در قسمت‌های فرهنگی هم جدی‌تر شده است. اکنون پوستر تازه، لزوماً محور مهم نیست و احتمالا به گفتن یک آیکون، مرکز تجمع برآیند هویت‌های دیداری باشد که در اصل قابلیت گسترش به عناصر دیگر را دارد.

دولت با برگزاری جشنواره به جوانان لطف نمی‌کند!

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

وی با اشاره به قوت جوانان در جهان امروز گفت: در طراحی پوستر این دوره جسارت‌های مفهومی و فرمی ملزوم می بود که دلایل آن به ماهیت جشنواره برمی‌گردد. چرا که دولت با برگزاری جشنواره به جوان‌ها لطف نمی‌کند. اصلا میدان زندگی دست آنها است و دولت است که باید با آنان همراهی کند. نگاه جوانان به هستی، انسان، ایران، دین و زندگی طبیعی در گفتمان فرهنگی –زیستی امروز ایران غالب و تبدیل به باوری شده است که از آن تبعیت می‌کنیم. که در این بین دختران به علت آمار وجود در جشنواره و این چنین هژمونی اجتماعی که به آن دست اشکار کرده‌اند اهمیت اختصاصی‌ای دارند.

هویت بصری گسترش‌یافته فراتر از طراحی لوگوست

طراح و مدیر هنری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در عرصه گسترش برند جشنواره او گفت: یک سامانه هویت بصری جامع که گسترش یافته باشد فراتر از طراحی لوگو خواهد می بود. تشکیل بستری برای شراکت هنرمندان جوان در طول سال می تواند به نگه داری و گسترش برند جشنواره بیانجامد.

وی درمورد افزودن شعار جشنواره در طراحی هویت بصری جشنواره گفت: شعار این دوره «من ریشه در خاکم» قابلیت گسترش در عناصر بصری دارد و می تواند در یک پوستر جداگانه باشد نه این که در گوشه پوستر فقط نوشته شود.

غریب‌پور درمورد برگزاری جشنواره در تهران نیز او گفت: تهران به گفتن برگزارکننده جشنواره جذابیت‌هایی برای جوانان سرزمین دارد. تهران به طوری پایتخت فرهنگی است. تعدد موزه‌ها و گالری و فضاهای فرهنگی موضوعی است که برای جوانان هنرمند مهم است. نگه داری ربط هنرمندان جوان در فاصله اجرایی دو جشنواره به نظرم از برگزاری خود جشنواره‌ها مهم‌تر است. چرا که اگر در طول سال با برنامه‌هایی به نگه داری برند جشنواره پشتیبانی کنیم برگزار کردن جشنواره در دوره سپس تسهیل خواهد شد.

سی و دومین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان از ۳۱ شهریور تا ۴ مهر با لوگو و طراحی تازه در تهران برگزار می‌شود.

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

[ad_2]

منبع

Share This Article